مدیرعامل ستاد دیه خبر داد

آزادی 2143 زندانی غیرعمد در بهار امسال

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: در سه ماه ابتدایی امسال دو هزار و 143 نفر از زندانیان غیرعمد با تلاش مددکاران ستاد و خیران و نیکوکاران آزاد شدند.
کد خبر: ۹۱۵۱۶۳
آزادی 2143 زندانی غیرعمد در بهار امسال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید اسدالله جولایی گفت: آزادی زندانیان غیرعمد موضوعی بسیار مهم است و همه مسئولان عالی قضایی بر این موضوع عنایت خاصی دارند و به همین منظور روز نخست هفته قوه قضائیه که از فردا آغاز می شود به نام قوه قضائیه ؛ اطلاع رسانی و حمایت از محکومان جرایم مالی غیرعمد نامگذاری شده است.

وی گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال دو هزار و 143 نفر از زندانیان غیرعمد آزاد شدند که 2 هزار و 73 نفر مرد و 70 نفر زن بودند و این تعداد شامل بدهکاران دیه ، محکومان مالی ، بدهکاران مهریه و نفقه بودند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: جمع بدهی این زندانیان 180 میلیارد تومان بود که طلبکاران که از نظر ما بزرگترین خیرین ستاد دیه کشور محسوب می شوند 70 میلیارد تومان از طلب خود را بخشیدند.

جولایی به برگزاری جشن گلریزان ستاد دیه کشور در ششم ماه رمضان امسال اشاره کرد و گفت: در این مراسم نیز نزدیک دو میلیارد تومان جمع آوری شد که مقام معظم رهبری دو برابر سال گذشته و به میزان 300 میلیون تومان، رئیس جمهور 250 میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی هرکدام 50 میلیون تومان به این امر اختصاص دادند.

وی گفت: من هر ساله چند روز پس از برگزاری جشن گلریزان جدولی را تهیه می کنم و با حضور در مجلس شورای اسلامی هر کدام از نمایندگان مجلس مبلغی از حقوق دریافتی شان را به ستاد دیه اختصاص می دهند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور به فعالیت 25 ساله ستاد دیه اشاره کرد و افزود: در این مدت 94 هزار نفر زندانی غیرعمد آزاد شده اند که تعداد این زندانیان آزاد شده در سال گذشته هشت هزار و 565 نفر بود که مجموع بدهی آنها 722 میلیارد تومان برآورد شده بود که طلبکاران در مجموع 288 میلیارد تومان گذشت کردند.

آزادی 815 زندانی غیر عمد در سال 94

مدیرعامل ستاد دیه استان تهران از آزادی 815 زندانی جرائم غیرعمد با گذشت 179 میلیاردی شکات از زندان‌های استان تهران در سال 94 خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان تهران، ‌محمدی گفت‌: از این تعداد زندانی،164 نفر محکوم دیه ،389 نفر محکومیت مالی ، 239 نفر مهریه و 23 نفر نفقه بودند.
وی افزود: مبلغ کل بدهی این زندانیان 975 میلیارد و 132 میلیون و 807 هزار و 930ریال بوده است که از این مبلغ 179 میلیارد ریال گذشت شکات بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان تهران همچنین گفت: 74میلیارد و 469میلیون و 816 هزار و 630 ریال از طریق کمک بلاعوض ستاد دیه ، مبلغ وام پرداخت شده 86 میلیارد و 359 میلیون ریال و از طریق صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه هم حدود 81میلیارد ریال پرداخت شده است.

محمدی ادامه داد: همچنین حدود 5 میلیارد از طریق شرکت های بیمه برای آزادی 815 زندانی جرائم غیرعمد کمک شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها