زن آمریکایی در تهران قربانی سرقت شد

رسیدگی به پرونده قتل زن مقیم آمریکا توسط دو پسر ایرانی، برای شناسایی ورثه او در آمریکا متوقف شد.
کد خبر: ۹۱۲۹۸۱
زن آمریکایی در تهران قربانی سرقت شد

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده از اواخر بهمن سال 90 و در پی شکایت مردی در باره ناپدید شدن همسرش آغاز شد.

این مرد در شکایتش گفت: مقیم آمریکا هستم چند سال قبل برای کار به واشنگتن رفتم که در آنجا با زنی به نام ترسا ویرجینیا آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم. چند ماه قبل ترسا برای دیدن اقوامم به ایران آمد و وقتی با خودرویش خانه را ترک کرده بود، ناپدید شد. برای شکایت و رسیدگی به ماجرا سریع خود را به ایران رساندم.

ماموران در ادامه با ردیابی خودروی ترسا توانستند دو پسر جوان را به نام‌های شاهین و هومن دستگیر کنند که آنها در بازجویی‌ها به قتل ترسا اعتراف کردند.

در ادامه پرونده به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که قضات با استعلامات لازم متوجه شدند ترسا مسلمان بوده و اولیای دم برای قاتل تقاضای قصاص کرده‌اند.

همسر ترسا گفت: زمانی که من با ترسا ازدواج کردم وی مسلمان شد. او قبل از ازدواجمان مسیحی بود اما در ایالتی که پیمان زناشویی بستیم، مسلمان شدن او ثبت شده است. در جلسه محاکمه هومن گفت: با انگیزه سرقت سوار خودروی ترسا شدیم که او مقاومت کرد و شاهین او را خفه کرد. آن زمان 20 سال داشتیم و اشتباه کردیم حالا تقاضای بخشش داریم.

شاهین هم در این جلسه با قبول اتهام قتل عمد، تقاضای بخشش کرد و گفت: وقتی مقاومت کرد برای این‌که رانندگان دیگر متوجه نشوند او را خفه کردم. قضات دادگاه پس از رسیدگی به پرونده و اثبات مسلمان بودن مقتول، شاهین را به قصاص محکوم کردند. هومن هم به اتهام معاونت در قتل به زندان محکوم شد. پرونده سپس به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان‌عالی کشور خواستار بررسی درخواست مادر ترسا در پرونده قتل دختر شدند. دیروز قرار بود متهمان باردیگر پای میز محاکمه قرار گیرند که مشخص شد مادر ترسا فوت کرده است. به همین خاطر دادگاه با توقف رسیدگی به پرونده از وزارت امورخارجه خواست با سفارت سوئیس مکاتبه کند تا ورثه‌های مادر ترسا شناسایی شود. پس از شناسایی ورثه مقتول، جلسه رسیدگی به پرونده برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
م
-
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
۰
۰
اینقدر این دست آن دست نداره كار خلاف قانونه و اعدام حكم اش هست حالا هر كه باشه.

نیازمندی ها