نیروهای دولتی لیبی پس از تسلط و کنترل بر بندرگاه شهر «سرت» موفق شدند دو شهرک‌ دیگر در حومه این شهر را از عناصر داعش بازپس بگیرند.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۳
ارتش لیبی زادگاه قذافی را از داعش پس گرفت

به گزارش جام جم آنلاین، نیروهای دولتی لیبی که وارد شهر «سرت»-مرکز اصلی تجمع داعش- شده‌اند، همچنان به مبارزه با این گروه تروریستی ادامه می‌دهند.

شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد که این نیروها موفق شده‌اند کنترل بندرگاه سرت را به دست گیرند و عناصر داعش را از آن خارج کنند.

منابع اتاق عملیات مشترک لیبی اعلام کردند که نیروهای دولتی این کشور همچنین موفق شده‌اند شهرک «اسواوة» واقع در یکی از حومه‌های شرقی سرت را به دست گیرند.

این منابع همچنین تأکید کردند که این شهرک مکانی است که خانواده‌های تروریستهای داعش در آن سکونت داشته‌اند.

به گفته این منابع، 10 نفر از نیروهای لیبی در جریان درگیری با داعش در سرت کشته و بیش از 35 نفر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش این شبکه، نیروهای ارتش و گردان‌های انقلابی حامی آن راه ساحلی را باز کردند که شهرک «اهراوه» را به سرت متصل می‌کند و راه مهمی است که شرق لیبی را به غرب آن پیوند می‌دهد.

بنا بر این گزارش، درگیری‌ها هم اکنون در محوطه هتل «الهاری» همچنان ادامه دارد؛ هتلی که عناصر داعش یک سال پیش در ساحل پشت آن قبطی‌های مصر را کشتند.

درگیری‌ها از بعد از ظهر جمعه (10 ژوئن) در غرب سرت آغاز شده و عناصر داعش قصد داشتند با یک خودروی بمب‌گذاری شده به مرکز تجمع نیروهای لیبیایی نفوذ کنند.

نیروهای ارتش سرت را از سه محور محاصره کرده‌اند و جنگنده‌های این کشور نیز مواضع داعش را در این شهر هدف قرار می‌دهند.

یکی از نیروهای دولتی لیبی نیز گفته بود که «در آغاز جنگ با جنگنده و توپخانه بود ولی اکنون به جنگ خیابانی بدل شده است و در میان خانه‌ها با آنان می جنگیم».

منبع:فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها