گیشه بین المللی در دست «مردان ایکس»

اکشن ماجراجویانه «مردان ایکس: آپوکالیپس» با فروش خوب 90 میلیون دلاری خود، توانست صدرنشین جدول بین المللی گیشه نمایش سینماها شود.
کد خبر: ۹۱۰۹۵۱
گیشه بین المللی در دست «مردان ایکس»

به گزارش جام جم آنلاین ، این فانتزی ابرقهرمانانه و کمیک استریپی، این رقم فروش را از اکران عمومی در 66 کشور دنیا به دست آورده است.

البته تحلیل گران اقتصادی سینما به این نکته جالب و بحث انگیز اشاره می کنند که 60 میلیون دلار این رقم، اختصاص به کشور آسیایی چین دارد!

سینماهای چین این رقم فروش را در سه روز اول اکران عمومی قسمت تازه مجموعه فیلم «مردان ایکس» کسب کردند. این دومین افتتاحیه عالی تاریخ سینمای چین به حساب می آید.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، رکورد دار بهترین افتتاحیه تاریخ سینماهای این کشور پرجمعیت و فیلم دوست آسیایی، هنوز «تایتانیک» جیمز کامرون است.

فروش بین المللی ده روز اول «مردان ایکس: آپوکالیپس» به 286 میلیون دلار رسیده است. این رقم، خیلی بالاتر از رقم فروش فیلم در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی است.

اهل فن می گویند محصول تازه کمپانی فوکس قرن بیستم، در سطح بین المللی با موفقیت بسیار بیشتری روبرو شده و تماشاگران آمریکایی نسبت به آن، بی مهر بوده اند.

در حالی که فروش جهانی (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) تعدادی از فیلم های یکی دو ماه اخیر صنعت سینما به بالای 800 میلیون دلار رسیده است، اهل فن بعید می دانند فروش جهانی «مردان ایکس» تازه به مرز 500 میلیون دلار برسد.

این در حالی است که مسئولان کمپانی فوکس قرن بیستم مدتی قبل اعلام کردند قصد دارند قسمت بعدی این مجموعه فیلم را هم تولید کنند.

«مردان ایکس: آپوکالیپس» را برایان سینگر کارگردانی کرده و برای تولید آن، سرمایه کلان 178 میلیون دلاری خرج شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها