سانسور بخش‌هایی از فیلم یک کنفرانس خبری وزارت خارجه آمریکا در سال 2013، جنجال‌برانگیز شده و ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است تا حدی که وزیر خارجه آمریکا با احمقانه خواندن این اقدام، قول داده مسئول این اتفاق را پیدا کند.
کد خبر: ۹۱۰۴۹۸

این ماجرا به کنفرانس خبری دوم دسامبر 2013 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مربوط است که در آن خبرنگاری درباره مذاکرات مخفیانه میان تهران و واشنگتن پرسیده بود که این سوال و جواب از ویدئویی که وزارت خارجه آمریکا در وبسایت خود و در یوتیوب منتشر کرد، حذف شده بود. حالا جان کربی، سخنگوی کنونی این وزارتخانه با بیان این‌که حذف این بخش به درخواست مقامی در وزارت خارجه صورت گرفته، گفته است موفق نشده به هویت این مقام پی ببرد. جان‌کری، وزیر خارجه آمریکا هم با انتقاد از تغییر عمدی فیلم کنفرانس خبری وزارت خارجه، این اقدام را احمقانه، خام و نادرست خواند.

به گزارش تسنیم و به نقل از سی.‌ان.‌ان، جان کری از تصمیمش برای پیدا کردن عامل این اقدام خبر داده و به خبرنگاران گفته است: مایلم بفهمم دقیقا چه اتفاقی و به چه علت رخ داده است. همه این واکنش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این ادعاهای مختلفی از سوی مقام‌های وزارت خارجه آمریکا مطرح شده بود که بروز یک نقص فنی احتمالا موجب از دست رفتن بخش‌هایی از سخنان جنیفر ساکی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها