تلاش می‌کنم در المپیک افتخارآفرین باشم

بهداد با طلا برگشت

مدال طلای دسته فوق‌سنگین جام بین‌المللی فجر بر سینه بهداد سلیمی. بعد از هفت ماه مصدومیت سنگین این بهترین اتفاق ممکن بود؛ این که در مسابقاتی به اهمیت گزینشی المپیک و در حضور تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی، بهداد سلیمی به صحنه رقابت‌های وزنه‌برداری برگردد و شجاعانه وزنه بزند. بهداد برای این مهم حمایت پرشور هواداران ایرانی را هم داشت.
کد خبر: ۹۱۰۴۱۶

بعد از سال‌ها تالار وزنه‌برداری آزادی مملو از جمعیت شده بود تا از قهرمانش حمایت کند. بهداد برای اولین حرکت یکضرب پشت وزنه 195 کیلوگرمی ایستاد و براحتی آن را بالای سر برد. انتخاب دوم سجاد انوشیروانی برای او وزنه 201 کیلوگرمی بود؛ وزنه‌ای که راحت‌تر از انتظار بر فراز دستان بهداد قرار گرفت. بعد هم نوبت به وزنه 205 کیلوگرمی رسید. قهرمان المپیک انگار به روزهای اوجش نزدیک بود. او این وزنه را هم سبک کشید تا تالار آزادی غرق در شادی شود. در دوضرب اما هنوز ترس از قیچی زدن در وجود بهداد بود. وزنه‌بردار پرافتخار کشورمان ابتدا وزنه 225 کیلوگرم را مهار کرد و بعد وزنه 231 را هم کشید، اما نتوانست پاهای خود را جمع کند. او برای سومین حرکت دوضرب هم به روی تخته نیامد تا بیشتراز این به خودش فشار نیاورد. با همین رکوردها او قهرمان جام فجر شد تا مدالش را از دست پزشک جراحش، دکتر کیهانی که هنگام وزنه زدن بهداد استرس شدیدی داشت،دریافت کند. بهداد پس از این نمایش قابل تحسین گفت: تمام سعی و تلاش من این است که با قدرت در المپیک به میدان بروم و دوباره افتخارآفرینی کنم.

مرادی به کلمبیا رفت

بلافاصله پس از اتمام رقابت‌های وزنه‌برداری جام فجر، سهراب مرادی راهی کلمبیا شد تا با حضور در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی پان‌آمریکن، جواز حضور در المپیک را به دست بیاورد. این رقابت‌ها از امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود و سهراب مرادی شنبه هفته آینده (22 خرداد) روی تخته می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها