چهارخونه

پرویز تناولی از «هیچ»هایش گفت

پرویز تناولی، هنرمند مجسمه‌ساز که مجموعه آثار «هیچ» او شهرت دارد، تاکید می‌کند این اصطلاح در ذهن و آثار او مفهوم پوچ‌گرایی ندارد؛ بلکه ریشه در مفاهیم عرفانی و دینی دارد. او در این‌باره به مهر توضیح داد: «هیچ»‌های من ربطی به پوچ‌انگاری ندارد. البته اکنون «هیچ»‌های من چیزی جز «هیچ» نیست و نمی‌توان درباره‌اش دنبال معنی خیلی خاصی گشت، چون این آثار بسیار پاپ شده‌اند.
کد خبر: ۹۰۹۶۴۴

این هنرمند گفت: هر چیزی که پاپ می‌شود، دیگر کمتر باید سراغ معنایی برایش رفت. بنابراین دنبال چیزی درونش نگردید. به نظرم بیشتر باید به فرم آن نگاه کنید که با خط نستعلیق پیچ و تاب می‌خورد و این زیبایی نیاز به تاویل ندارد.

او ادامه داد: من از شخصیت بصری «هیچ» خوشم می‌آید، اما باید بگویم بالاخره «هیچ» در تاریخ تصوف ما داستانی عمیق دارد. نیستی که تمام هستی از او شنیده می‌شود. انگار که هرچه هست در عالم نیست/ پندار که هرچه نیست در عالم هست. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «تناولی و 50 سال هنر پاپ» می‌توانند تا 28 خرداد به گالری شهریور مراجعه کنند.

«شام عاشقانه سه نفره» با روزبه نعمت‌اللهی

نعمت‌اللهی، خواننده موسیقی پاپ یا خواننده‌ای که گران‌ترین بلیت‌های کنسرت موسیقی پاپ کشور را دارد، این روزها قرار است وارد عرصه موسیقی فیلم هم بشود و آهنگسازی فیلم تازه جواد مزدآبادی را انجام دهد. این فیلم «شام عاشقانه سه نفره» نام دارد و نیوشا ضیغمی، کیسان کامجو، نیما شاهرخ‌شاهی، زهره صفوی، محمد فیلی، افشین سنگ‌چاپ و ثریا قاسمی بازیگران آن هستند.

آن‌طور که فارس می‌نویسد، نعمت‌اللهی هم‌اینک در سفر به سر می‌برد و در اولین فرصت ساخت موسیقی فیلم را آغاز می‌کند. داستان جدیدترین ساخته مزدآبادی موضوعی اجتماعی است و داستان زوجی را روایت می‌کند که به دلیل مشکلات مالی زندگی مشترک شان دچار بحران می‌شود.

نعمت‌اللهی یکی از بی‌حاشیه‌ترین خواننده‌های موسیقی پاپ است که طی سال‌های اخیر با مخاطبانش ارتباط خوبی برقرار کرده است. باید دید او می‌تواند در عرصه ساخت موسیقی فیلم هم موفق باشد یا نه.

ژاله صامتی با «یادم تو را فراموش» می‌آید

ژاله صامتی از کارگردانی نمایش «یادم تو را فراموش» خبر داد و عنوان کرد این اثر نمایشی از 9 تیر در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت. این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به مهر گفت: «یادم تو را فراموش» توسط پوریا کاکاوند به نگارش درآمده و من علاوه بر کارگردانی در این نمایش بازی هم می‌کنم. این اثر نمایشی پنج بازیگر دارد که در آینده نزدیک اسامی آنها اعلام می‌شود. او اظهار کرد: نمایش اثری کمدی نیست، اما از آنجا که بازیگران اثر هنرمندان شیرین و بامزه‌ای هستند، نمایش اثری شیرین از کار درخواهد آمد. «یادم تو را فراموش» نمایشی رئالیستی است که درباره روابط و اتفاقات اجتماعی و انسانی سخن می‌گوید.

صامتی که بیشتر در حوزه بازیگری فعالیت می‌کند، سال 93 با کارگردانی نمایش «برف سرخ» که در تماشاخانه مشایخی به صحنه رفت، کارگردانی در عرصه تئاتر را نیز تجربه کرد، ولی سال گذشته با نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» به کارگردانی علی احمدی و همراه با بازیگرانی چون محسن کیایی، خسرو احمدی، پژمان جمشیدی، سینا کرمی و شیوا ابراهیمی روی صحنه رفت.

شب خاطره‌انگیز رضا صادقی

کنسرت رضا صادقی دوشنبه شب در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور هواداران گروه مشکی‌پوش برگزار شد. او در این کنسرت گفت: خواندن برای شما افتخار است. یک دنیا از شما ممنونم که در اتفاقات زندگی من حضور داشته‌اید. مثل همیشه از شما می‌خواهم تا به افتخار شهدا، خانواده جانبازان و هنرمندان عزیزمان ناصر عبداللهی و مرتضی پاشایی دست بزنید. آن‌طور که باشگاه خبرنگاران جوان نوشته است: رضا صادقی آهنگ‌های «تو بخند»، «عاشقتم»، «بانوی من»، «می‌خوامت» و «حیف» را خواند و ترانه خاطره‌انگیز «وایسا دنیا» با همخوانی حاضران اجرا شد.

اواخر برنامه بود که رضا صادقی گفت، از ابتدای کنسرت نوجوانی را در بین جمعیت مشاهده می‌کنم که تمام آهنگ‌ها را بدون اشتباه با من می‌خواند و سپس خواست تا او روی صحنه برود. نوجوان که او هم سرتاپا مشکی بر تن داشت، با رفتن روی استیج و قرار گرفتن در آغوش رضا صادقی احساساتی شد و اشک ریخت. صدای تشویق بی‌امان تماشاگران، هیجان مضاعفی را به این صحنه داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها