دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تروریست ها برنامه های وسیعتری برای منطقه خان طومان داشتند که با عکس العمل محور مقاومت در آن ناکام ماندند.
کد خبر: ۹۰۹۲۳۲
تروریست ها برنامه های وسیعتری برای منطقه خان طومان داشتند

به گزارش جام جم آنلاین ، دریادار علی شمخانی در حاشیه سومین همایش تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد افزود: شکست های مفتضحانه و پی در پی تروریس تها در سوریه منجر به آتش بس به منظور بازسازی مناطقی در شمال این کشور شد که جمهوری اسلامی ایران ضمن همراهی با این طرح متوجه این امر بود که آتش بس نباید منجر به تقویت گروه های تروریستی شود و کشورهای حامی این گروه ها از طریق مرزهایشان کمکهایی را برای انها ارسال کنند اما به علت غفلت صورت گرفته تروریست ها منطقه خان طومان را اشغال کردند.

وی افزود: البته آنها برنامه های وسیعتری پس از اشغال این منطقه داشتند اما ناکام ماندند.

دریادار شمخانی افزود: اقدامات تامینی در اطراف دمشق و حلب ادامه دارد و این مناطق نسبت به گذشته وضع مناسبتری دارد و روز به روز امنیت و آرامش بیشتری در این مناطق حاکم خواهد شد.

وی گفت: شب گذشته یکی از سران گروه های تروریستی وابسته به کشورهای منطقه از سمت خود استعفاء داد که حکایت از ناکامی در اجرای برنامه هایشان دارد.

اندیشه های دفاعی رهبر انقلاب بر تولید قدرت استوار است

دبیر شورای عالی امنیت ملی : اساس اندیشه های دفاعی امام خامنه ای بر پایه تولید قدرت و اقتدار سازی و صیانت از آن استوار است.

دریادار شمخانی افزود: نمی توان اندیشه های دفاعی را بدون اندیشه های اقتصادی و سیاسی رهبر انقلاب بررسی کرد.


وی گفت: تحقق بازدارندگی بدون استفاده از ظرفیت های فرهنگی میسر نیست و بر این اساس همواره شاهد تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه هستیم.

دریادار شمخانی افزود: اگر بخوایم از مرزهای استقلال و آزادی دفاع کنیم باید تولید قدرت کنیم که پایه آن بر اساس رشد علم و فناوری شکل می گیرد و در این صورت است که دیگران ما را به رسمیت می شناسند.

وی در پایان آسیب جدی مولفه های قدرت را نفوذ دانست و گفت: تولید قدرت می تواند کشور ما را به الگویی برای سایر جوامع تبدیل کند.

در این مراسم از کتاب درآمدی بر اندیشه های دفاعی امام خامنه ای نیز رونمایی شد.

صیانت از قدرت در کنار تولید آن همواره مد نظر رهبری بوده است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اندیشه های دفاعی رهبری بر پایه تولید قدرت و صیانت از آن در ابعاد اقتصادی،‌ سیاسی،‌ فرهنگی و امنیتی استوار است.

دریادار شمخانی افزود: اندیشه های دفاعی امام خامنه ای مبتنی بر پشتوانه های فکری، سیره عملی معصومین علیه السلام، ‌تجارب بشری، تجارب انقلاب اسلامی، ‌تولید قدرت، صیانت از آن در ابعاد مختلف دفاعی، اقتصادی، ‌سیاسی، فرهنگی و امنیتی است.

وی گفت: این اندیشه ها به منظور حفظ استقلال و خدشه ناپذیر کردن مرزهای سرزمینی، ‌فرهنگی و سیاسی با تکیه بر توان نیروهای انسانی، قدرتی را ایجاد می کند که بر اساس آن جمهوری اسلامی به الگویی تبدیل می شود.

دریادار شمخانی افزود: برای محقق شدن این اندیشه ها در زمینه سخت افزاری اقداماتی صورت گرفته است اما درحوزه نرم افزاری نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

وی گفت: صیانت از قدرت در کنار تولید آن همواره مد نظر مقام معظم رهبری بوده است و آنچه که ایشان راجع به صیانت از قدرت بیان کردند بر دو پایه اقدامات ایجابی و سلبی استوار است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: مقابله با نفوذ بیگانگان از اقدامات سلبی و انقلابی بودن و انقلابی ماندن بدون هیچ انعطاف با صراحت و شجاعت از اقدامات ایجابی در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها