دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به وظیفه شهرداری ها و دهداری ها در تامین ایمنی کودکان، گفت: سند ملی حقوق کودک به شهرداری ها ابلاغ شده است.
کد خبر: ۹۰۹۲۲۰
ابلاغ سند ملی حقوق کودک به شهرداری ها/اهمال‌کاری در حادثه رضوانیه

به گزارش جام جم آنلاین ،مظفر الوندی با اشاره به ابلاغ سند ملی حقوق کودک به نهاد ها و مراجع متولی، گفت: از موارد بسیار مهمی که در این سند به عنوان راهبردهای اولیه لحاظ شده است ارتقاء وضعیت حقوق بنیادی کودکان است که شش هدف در آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به یکی از اصلی ترین اهداف مذکور در این اولویت، گفت: تضمین حق حیات و رشد کودک به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف مطرح شده است به طوری که نهادهای متولی که این سند به آنها ابلاغ شده است، مکلف هستند زنده ماندن کودکان را تضمین کنند و در این سند، اهدافی از این دست به برنامه تبدیل شده اند.

مشاور وزیر دادگستری افزود: بخشی از این اهداف به ایمنی کودکان در معابر، پارک ها و فضای شهری و روستایی باز می گردد که دستگاه های متولی در این راستا مشخص شدند.

الوندی با اشاره به وظایف شهرداری ها در تحقق هدف ارتقای وضعیت حیات کودکان، اظهار داشت: عمده وظایف ایمنی کودکان در فضای عمومی و شهری به شهرداری ها باز می گردد که با توجه به وظایفی که دارند سند ملی حقوق کودک برای آنها از جمله شهرداری تهران ابلاغ شده است.

وی با اشاره به حادثه ی مرگباری که برای یک کودک ۵ساله در پارک رضوانیه تهران رخ داد، گفت: اهمال‌کاری در این حادثه محرز بوده چرا که این حادثه قابل پیشگیری بوده است به همین منظور زیرساخت های ایمنی شهری باید بررسی شود.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک تصریح کرد: جلسه ای در وزارت دادگستری پیرامون ایمنی کودکان در فضای عمومی بررسی شد و امیدواریم اهداف سند ملی حقوق کودک با کمک دستگاه های متولی محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها