در حالی زمان اتمام طرح‌های مسکن مهر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد که معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اجرای مسکن اجتماعی پس از اتمام طرح مهر خبر داده است، طرحی که با روند کنونی احتمالا سال 1400 یعنی در قرن 15 به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۹۰۶۶۸۵

به گزارش تسنیم، دی‌ماه سال گذشته بذرپاش عضو هیات‌رئیسه مجلس نهم با انتقاد از بی‌برنامگی دولت در بخش مسکن گفته بود: دو سال و نیم است که در خدمت شما هستیم دریغ از یک برگ کاغذ در رابطه با مسکن اجتماعی که تحویل مجلس شده باشد. شنیدیم قرار است 2500 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی برای مسکن اجتماعی پول بدهند تا 50 هزار واحد مسکن ساخته شود و ده ساله در اختیار نیازمندان قرار بگیرد و پس از آن ده سال، نیازمند بعدی در این واحدها ساکن شود.

وی با بیان این‌که این پیشنهاد شبیه یک شوخی بوده و خنده‌دار است، گفت: تاکید کردیم اولا، این 2500 میلیارد تومان کجاست که قرار است به سازمان بهزیستی داده شود، ثانیا این‌که مگر نیاز مسکن 50 هزار واحد است؟

وی با بیان این‌که خودشان متوجه شدند این یک پیشنهاد نشدنی است، افزود: این پیشنهاد را پس گرفتند و همچنان منتظریم اعلام شود که مسکن اجتماعی چه طرحی است.

این در حالی است که معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از آماده شدن برنامه مسکن اجتماعی خبر داده و درباره زمان اجرای آن گفته است: این طرح بلافاصله پس از اتمام مسکن مهر اجرا خواهد شد. توافقات این طرح انجام شده و بودجه‌ مسکن مهر صرف آن می‌شود.

با توجه به واقعیت غیرقابل انکار توقف تکمیل طرح‌های مسکن مهر به دلایل مختلف از جمله کمبود منابع مالی و ضعف مدیریت، مشخص نیست چه زمانی مُهر «تمام شد» بر پیشانی طرح مذکور خواهد خورد. یکی از نمایندگان مجلس بر این باور است که طرح مسکن مهر احتمالا سال 1400 به اتمام می‌رسد، از این رو قرن 15 شمسی زمانی است که طرح مسکن اجتماعی اجرا می‌شود،‌ آن هم در دولت سیزدهم که دیگر خبری از معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی نیست.

طرح مسکن اجتماعی که طی سه سال اخیر با خلف‌وعده فراوان برای اجرا مواجه شده یکی از نمونه‌های بارز پوپولیسم تلقی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها