لیگ با همه فراز و فرودها، در زمان مشخص خود به پایان رسید.
کد خبر: ۹۰۵۱۹۷
دست داوران جوان را بگیریم

جام جم ورزشی ، با وجود فترتی که تعطیلی‌های گاه و بیگاه برای بازی‌های تیم ملی و تیم امید به لیگ تحمیل کرد، سازمان لیگ در زمان تعیین شده، لیگ را به پایان رساند که برای این شایسته نمره قبولی است؛ اما این تعصیلی‌ها، ثمره دخالت مستقیم آقای کی‌روش بود که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید برای این دخالت، مورد انتقاد قرار بگیرند.

قصد من نقد آقای کی‌روش نیست که اتفاقا در بخش فنی، خودم در زمره حامیان او قرار می‌گیرم؛ اما معتقدم هر فردی باید در محدوده اختیارات خود حرکت کرده و تصمیم بگیرد. جدا از این موارد فکر می‌کنم باید دست سازمان لیگ را در بخش برگزاری، فشرد. لیگ برتر به پایان رسید و لیگ دسته اول هم فردا به پایان می‌رسد. هر دو لیگ در اوج هیجان و حساسیت به روزهای پایانی رسیدند که این نتیجه زحمت و تلاش مربیان وطنی است. آنها با وجود تعطیلی‌های فراوان و نبود ملی‌پوشان، باید تیم را در حالت مسابقه و با انگیزه‌های بالا نگه می‌داشتند که این طور هم شد. نتیجه این تلاش، جذابیت روزهای پایانی و پر شدن ورزشگاه‌ها بود. بخصوص در مورد پرسپولیس که بعد از سال‌های اخیر، روزهای گرم و پرهیجانی را در انتهای فصل گذراند.

اتفاق مثبت دیگر، قهرمانی تیمی کم‌نام و نشان از فوتبال غنی و پر از استعداد خوزستان بود. آن هم در حالی که تیم‌های پرطرفدار پایتخت تا روز آخر نگاهی جدی به قهرمانی داشتند. حضور داوران جوان، وجه مثبت لیگ این فصل بود. اگرچه این حضور با اشتباهاتی هم همراه شد مثل اشتباه داور بازی پرسپولیس؛ اما امیدواریم فدراسیون در راه کم شدن استباه داوران تلاش کند. فکر می‌کنم قیمت هدست داوری حدود 20 میلیون تومان است و اگر فدراسیون 50 هدست خریداری کند می‌شود یک میلیارد که در گردش مالی فوتبال ایران، شاید رقمی نباشد؛ اما ارتباط رادیویی داوران، میتواند جلوی فاجعه را بگیرد. جشن‌هایی که برای قهرمانی ترتیب داده می‌شود، شکلی آبرومند پیدا کرده که می‌توان دید و خجالت نکشید. لیگ، بازیکنان بیشتری به تیم ملی داده و نیاز تیم ملی به لژیونرها کمتر احساس می‌شود. من امیدوارم بین دو فصل، نشست‌هایی ترتیب داده شود تا لیگ بعدی، با اشتباهات و مشکلات کمتری برگزار شود و جذابیت و هیجان و لذت بیشتری به اهالی فوتبال هدیه دهد.

امیر حاج رضایی

کارشناس فوتبال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها