لیگ یک بسکتبال امسال هشت تیم مدعی معرفی کرد که از میان آنها، چهار تیم شیمیدر تهران، کاله مازندران، شهرداری دزفول و شهرداری کاشان مقام‌های اول تا چهارم را به دست آوردند و رهسپار رقابت‌های سال آینده لیگ برتر شدند.
کد خبر: ۹۰۳۷۵۸

بازی‌های امسال در دو گروه هشت تیمی به نام‌های شمال و جنوب برگزار شد و در پایان شیمیدر و کاله از منطقه شمال و شهرداری‌های دزفول و کاشان از منطقه جنوب به رقابت‌های نهایی رسیدند.

لیگ یک چند سالی است با حرکت کج دار و مریز تیم‌ها دنبال می‌شود و با وجود مشکلات مالی تیم‌ها، میدانی مناسب برای بازیکنان جوان بویژه در سطح استان‌های ایران است. تیم شیمیدر تهران که مقام قهرمانی را به دست آورد چند بازیکن در تیم جوانان ایران دارد. همین‌طور شهرداری دزفول که نتایج شگفت‌انگیزی در طول فصل به‌دست آورد و هم اینک راهی لیگ برتر شده است. بسکتبال خوزستان علاوه بر این که دو تیم در فینال لیگ برتر داشت در دسته یک هم نماینده‌های مختلفی را از بین شهرهای خود معرفی کرد که شهرداری دزفول بالاتر از بقیه در جایگاه سوم ایستاد.

رضا محمدی‌منش، سرمربی تیم دزفولی درباره رقابت‌های لیگ یک می‌گوید: سطح بازی‌ها بالا بود و هشت تیم با قدرت یکسان برای قهرمانی می‌جنگیدند. تیمی مانند مهرام توسط تیم ما حذف شد یا پتروشیمی بندرامام و رعد اصفهان که از مدعیان اصلی رقابت‌ها بودند نتوانستند به جمع چهار تیم صعود کنند. محمدی‌منش درباره ادامه فعالیت شهرداری دزفول در لیگ برتر می‌گوید: مقام سوم شروع کارمان بود. با توجه به رضایت مسئولان دلسوز تیم و خوشحالی مردم دزفول که برای نخستین بار یک تیم ورزشی را در سطح لیگ برتر ایران می‌بینند می‌خواهیم تلاش کنیم نماینده سوم بسکتبال خوزستان بعد از تیم‌های پتروشیمی بندرامام و نفت آبادان باشیم.

رقابت‌های لیگ یک به توجه بیشتر نیاز دارد تا بیرون از سایه لیگ برتر به عنوان رقابت‌هایی تاثیرگذار بویژه در سطح تیم‌های استانی برگزار شود. در این رقابت‌ها، تیم پتروشیمی بندرامام، سالار منجی را به عنوان یکی از جوانان آینده‌دار معرفی کرد که این بازیکن توسط درک بائرمن به تمرینات تیم ملی فراخوانده شد؛ بنابراین لیگ یک می‌تواند جایی برای معرفی استعدادهای جوان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها