دموکرات‌های سنا بار دیگر مانع از بررسی طرح هزینه‌های آب و انرژی شدند که علت اصلی آن متمم پیشنهادی جمهوری‌خواهان در رابطه با ایران بوده است.
کد خبر: ۹۰۳۲۹۳
دموکرات‌ها باز هم مانع تصویب طرح ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران شدند

به گزارش جام جم آنلاین، با 50 رأی مخالف در برابر 42 رأی موافق، دموکرات‌ها برای سومین بار مانع از بررسی طرح هزینه 37.5 میلیارد دلاری شدند که شامل افزایش منابع مالی وزارت انرژی آمریکا بوده است.

این سومین بار است که بحث و تبادل نظر در خصوص این طرح بدون دستیابی به نتیجه مشخصی متوقف شده است و علت اصلی آن متمم ارائه شده از سوی تام کاتن سناتور جمهوری‌خواه است که قصد دارد از این لایحه استفاده کند و کاخ سفید را از خرید آب سنگین از ایران منع نماید.

میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا خواستار یک رأی‌گیری مستقیم برای این متمم شده است و همچنین قرار است یک رأی‌گیری جداگانه نیز برای این طرح هزینه‌ای برگزار شود.

بر اساس توافق هسته‌ای با ایران، تهران باید ذخایر آب سنگین خود را کاهش دهد. آمریکا ماه گذشته اعلام کرده است که مایل به خریداری بخشی از آب سنگین ایران است ولی کاتن و سایر جمهوری‌خواهان امیدوارند تا در آینده مانع از تحقق این مسئله شوند.

مک‌کانل روز دوشنبه از دموکراتها خواست تا به این طرح بودجه رأی مثبت و اجازه دهند تا روند مناسبی برای تصویب آن به پیش رود، ولی پس از سومین فیلی‌باستر از سوی دموکرات‌ها، مک‌کانل قصد دارد روز چهارشنبه رأی‌گیری‌های جداگانه‌ای را برای متمم ایران و لایحه بودجه انرژی و آب در سنا برگزار کند.

وی گفت: این طرح از نوآوری انرژی و زیرساخت های آب در کشور حمایت خواهد کرد. این طرح موجب ارتقای امنیت عمومی خواهد شد. این طرح موجب خواهد شد تا بازدارندگی هسته‌ای ما حفظ شود.

دموکرات‌هایی که با این طرح مخالفت کرده‌اند بر این باورند که این طرح در نهایت با وتوی دولت اوباما روبه‌رو خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها