دو نفر از اعضای باندی که مسلحانه از یک طلافروشی در شهرستان گالیکش بیش از 13 کیلو گرم طلا دزدیده بودند، در جاده سمنان – دامغان دستگیر شدند. متهمان اعتراف کردند که در جریان تعقیب و گریز پلیسی همدستشان کشته شده و جسد او را به رودخانه انداخته‌اند.
کد خبر: ۹۰۲۸۴۹
اعتراف گانگسترهای افغان به سرقت از طلافروشی

به گزارش جام‌جم ، ساعت 20 و 55 دقیقه شامگاه چهاردهم اردیبهشت امسال دزدان نقابدار به سمت یک طلافروشی در شهرستان گالیکش استان گلستان تیراندازی وبیش از 13 کیلو طلا و جواهر را سرقت کردند.

دزدان سپس به سمت شهرستان کلاله متواری شدند که در تعقیب و گریز دو نفر از آنها هدف گلوله پلیس قرار گرفتند. ماموران پلاک به جا مانده از خودروی سارقان فراری را که در یکی از محله‌های شهر افتاده بود، یافتند. بررسی اولیه پلیس نشان می‌داد این پلاک از خودرویی در شهر مشهد سرقت و روی خودروی سمند سارقان نصب شده است.

دستگیری دزدان

جست‌و‌جوهای پلیس ادامه داشت تا این که ساعاتی بعد از این سرقت، ماموران خودروی سمند دزدان را در اطراف شهر کلاله پیدا کردند. این در حالی بود که ماموران در بررسی مغازه مرد طلافروش متوجه شدند دوربین مداربسته طلافروشی از چند ماه پیش خراب شده است.

در حالی که پلیس استان گلستان و شهرستان گالیکش در جست وجوی اعضای این باند مسلح بودند، ماموران پلیس امنیت عمومی و مبارزه با موادمخدر استان سمنان، ساعت 20 و 15 دقیقه شنبه در محور ایست و بازرسی سمنان – دامغان به خودروی سمندی ظنین شدند . آنها با اخطار از راننده خواستند همراه دو سرنشین افغان، از خودرو پیاده شوند. دو مرد افغان در حالی که مسلح بودند از خودرو پیاده شده و قصد تیراندازی به سمت ماموران را داشتند که با هوشیاری بموقع ماموران،این دو نفر ناکام ماندند. مردان مسلح و راننده خودرو بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

ماموران در بازرسی از این خودرو 13 کیلو و صد گرم طلا و جواهر،سه قبضه سلاح، 132 عدد تیر جنگی، هشت عدد خشاب و سه نارنجک که ماهرانه در خودرو جاسازی شده بود، کشف کردند.

متهمان در بازجویی اولیه پس از اظهارات ضد و نقیض، سرانجام به سرقت مسلحانه در شهرستان گالیکش اعتراف کردند.

سرهنگ محمدرضا اکبری، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در این باره به جام‌جم گفت: درجریان این سرقت، یکی از متهمان داخل خودرو می‌نشیند و یکی از آنها که نقابدار بوده خیابان را سد می‌کند تا از عبور و مرور مردم و خودروها جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: در ادامه دو نفر دیگر از اعضای باند که نقابدار و مسلح بودند وارد طلافروشی شده و در کمتر از 5 دقیقه سرقت را انجام داده‌اند. این در حالی بود که سارقان گفته بودند یکی از همدستانشان در جریان درگیری با پلیس در شهرستان کلاله از ناحیه پا زخمی و براثر شدت خونریزی کشته شده و آنها جسد را به رودخانه انداخته‌اند. همچنین سارقان گفتند از سرنوشت دیگر همدست فراری‌شان خبری ندارند.

اکبری تصریح کرد: شب حادثه یکی از اعضای باند و زنی که با او همراه بوده در 50 متری مغازه طلافروشی دعوای ساختگی راه انداخته بودند تا با ایجاد راهبندان فرصتی برای فرار همدستان خود فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها