رئیس ستاد دیه مازندران خبر داد:

کمک مالی به ۴۰۲ زندانی جرائم غیرعمد استان

روی خط خبر

آشتی 2 طایفه، نجات 2 قاتل

با سازش دو طایفه بزرگ ساکن شهرستان قلعه گنج، دو نفر از حکم قصاص نجات یافتند. جانشین فرمانده انتظامی شهرستان قلعه گنج گفت: درگیری بین دو طایفه قلعه گنج از شش سال قبل آغاز شد و در این مدت اقدامات انتقامجویانه دو طرف، جو ناخوشایندی را بر زندگیشان حاکم کرد و تبعات آن در سطح شهرستان نیز قابل مشاهده بود.
کد خبر: ۹۰۰۹۲۲

سرگرد علی امیری افزود: با همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و تلاش نیروی انتظامی قلعه گنج چند جلسه برای حل اختلاف و سازش بین این دو طایفه برگزار شد و بالاخره این طوایف سرشناس با یکدیگر صلح و سازش کردند و با اعلام رضایت دو طرف، دو نفر از حکم قصاص نجات یافتند.

جانشین فرمانده انتظامی قلعه گنج افزود: با توجه به اقلیم منطقه و زندگی طایفه‌ای در قلعه گنج متاسفانه هرازگاهی، شاهد انتقام جویی و سر باز کردن کینه های قدیمی از جوانان طوایف هستیم که بعضا به اتفاقات ناگوار و غیرقابل جبران منجر می‌شود.

حبس پیرمرد به خاطر مهریه

خیر مازندرانی، پیرمرد 72 ساله را از زندان آزاد کرد.

رئیس ستاد دیه مازندران گفت : پیرمرد 72 ساله بهشهری که به علت ناتوانی در پرداخت مهریه، دو سال از عمر خود را در زندان به سر برده بود از زندان آزاد شد.

به گفته غمگسار، این مرد سال 1380 هنگام عقد همسر دوم، 100 سکه تمام بهار آزادی به همراه 14 مثقال طلا را به‌عنوان مهریه تعهد کرده بود که سال 93 با مطالبه مهریه از سوی زن و ناتوانی در پرداخت آن، روانه زندان شد. وی افزود: با تلاش مسئولان زندان و ستاد دیه، شاکی این پرونده به دریافت هشت میلیون تومان از کل مهریه رضایت داد که چون زندانی توان پرداخت این مبلغ را نیز نداشت با پیشگام شدن نیکوکار ساروی و تقبل دیون، از زندان آزاد شد.

نجات بیماران

هوشیاری کارکنان یکی از بیمارستان‌های قزوین، منجر به کشف 400 کیلوگرم گوشت فاسد شد. دکتر اسکویی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین دراین‌باره گفت: پیمارانکاران یکی از بیمارستان‌های قزوین 400 کیلوگرم گوشت فاسد را که برای تغذیه بیماران خریداری کرده بود، با هوشیاری یکی از عوامل بیمارستان کشف و از توزیع و مصرف آن جلوگیری شد. با همکاری کارشناسان دامپزشکی، پیمانکار متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

قاتل دختر 3 ساله در یک قدمی محاکمه

پرونده قتل دختر 3 ساله اهوازی پس از صدور کیفرخواست به‌زودی به دادگاه کیفری یک استان ارسال می‌شود.

عباس حسینی‌پویا، دادستان عمومی و انقلاب اهواز دراین‌باره گفت: 17 بهمن سال گذشته، خبر مرگ دختر سه ساله‌ای از سوی بیمارستان به ماموران کلانتری اهواز گزارش شد و رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران قرار گرفت. ماموران پس از تحقیقات متوجه شدند، مادر این دختر ساعت 7 صبح برای بردن دختر دیگرش به مدرسه از خانه خارج شده و پس از بازگشت به خانه متوجه می‌شود که دختر سه ساله‌اش نفس نمی‌کشد. وی ادامه داد: در ادامه این تحقیقات مرد غریبه‌ای که به خانه آنها رفت‌وآمد داشته، مورد بازجویی قرار گرفت، مرد جوان مدعی شد که دختربچه زیاد گریه می‌کرد و یک لحظه عصبانی شدم و به صورتش سیلی محکمی زدم که با دیوار برخورد کرد.

پس از اظهارات مرد جوان، جسد به پزشکی قانونی منتقل و مرگ مغزی و اصابت جسم سخت علت مرگ دختر 3 ساله عنوان شد.

پویا تصریح کرد: متهم این پرونده 18 بهمن سال گذشته به دادسرا احضار شد که پرونده هفته آینده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان ارسال شود تا او به‌زودی محاکمه شود.

مرگ تلخ دختر خردسال

گیر کردن دست دختر 6 ساله در گاردن سمپاش مرگ تلخ او را رقم زد. سرهنگ علیرضا خدائی، فرمانده انتظامی شهرستان مهریز دراین‌باره گفت: ساعت 10 پنجشنبه ماموران از فوت مشکوک دختر 6 ساله‌ای در روستای تنگ چنار با خبر شدند. ماموران با حضوردر این روستا متوجه شدند که دختر 6 ساله‌ای به نام ستایش فوت کرده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد زمانی که پدراو در حال کار با تراکتور بوده، دست ستایش داخل گاردن سمپاش تراکتور گیر کرده و همین حادثه منجر به مرگ او شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها