اصرار والدین، انکار آموزش و پرورش

تنبیه بدنی دانش آموزی این بار در تهران

این روزها آن هم در پایتخت ، کسی انتظار ندارد، بشنود که در مدارس هنوز هستند کسانی که به تنبیه روی می آورند. آن هم تنبیهاتی که شاگرد را روانه بیمارستان می کند. جدیدترین نمونه تنبیه بدنی دانش آموزان در تهران را یکی از اولیای دانش آموزی در یکی از مناطق آموزش و پرورش تهران بازگو کرد.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۴
تنبیه بدنی دانش آموزی این بار  در تهران

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا ،این مدرسه البته در 29 مهر ماه سال 92 نیز خبرساز شد. در آن روز یکی از آموزگاران پایه پنجم این دبستان با 22 سال سابقه، یکی از دانش آموزان را به علت انجام ندادن تکلیف و ناتوانی در پاسخگویی درس، هدف ضرب و شتم و تنبیه بدنی قرار داد، به طوری که بینی دانش آموز دچار خونریزی شد.
اما ماجرای سال 95 برای این مدرسه از آنجا آغاز شد که مسئولان دبستان پسرانه ای، روز 30 فروردین ماه برنامه مداحی تولد حضرت جواد الائمه(ع) را تدارک دیدند.
آنگونه که پدر «پویا» دانش آموز کلاس چهارم این دبستان برای خبرنگار ایرنا تعریف می کند، مسئولان مدرسه همه دانش آموزان را در حیاط مدرسه به صف می کنند تا این مراسم را برگزار کنند.
پویای 10 ساله برای پدرش تعریف می کند که «یکی از همکلاسی هایش از شاگرد دیگری به نزد یکی از مسئولان بخش دفتری دبستان شکایت می برد و آن مسئول هم من را با همکلاسی دیگر اشتباه می گیرد و چنان بر سرم می کوبد که به روی دانش آموز جلوتری در صف پرت می شوم و هر دو با هم با صورت روی سنگ فرش حیاط می افتیم».
پدر پویا به خبرنگار ایرنا گفت: ماجرا به همین جا ختم نمی شود، آن مسئول دفتری، پویا را از صف بیرون می برد و او را در حضور 500 دانش آموز مدرسه تحقیر می کند.
وی افزود: هنوز پس از گذشت حدود دو هفته از این واقعه، موضوع درمان فرزندم ادامه دارد و باید تا یک ماه آینده از ناحیه سر و گردن وی آزمایش «ام.آر.ای» گرفته شود تا مشخص شود میزان مصدومیت وی تا چه میزان است.
این پدر گفت: مدرسه باید مکان علم آموزی همراه با اخلاق باشد. مسئولان مدرسه نباید به گونه ای رفتار کنند که خشونت را در میان فرزندان ما ترویج کنند. آیا رفتار این مسئول مدرسه، چیزی جز ترویج خشونت نیست؟
خبرنگار ایرنا تلاش کرد، نظر مدیر این دبستان را در این زمینه جویا شود. او البته ابتدا به تماس تلفنی خبرنگار ایرنا پاسخ داد، اما در تماس تلفنی مجدد خبرنگار ایرنا، هم تلفن همراه وی خاموش شد و هم سیستم پیام گیر تلفن ثابت مدرسه از کار افتاد.
«مسعود ثقفی» سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این خصوص اصل ماجرا را انکار کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: هیچگونه تنبیه بدنی در دبستانی که این دانش آموز مشغول به تحصیل است، رخ نداده است.
وی تاکید کرد: نکته مهم این پرونده آن است که والدین این دانش آموز در مواجه با مسئول دفتری مربوطه برخورد ناشایستی داشته و اقدام به ضرب و شتم او در خارج از مدرسه کرده اند.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در این زمینه پرونده ای علیه والدین این دانش آموز در مرجع قضایی ثبت شده است.
ثقفی تاکید کرد: جزئیات دقیق این ماجرا روز شنبه آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
خبرنگار ایرنا بار دیگر با پدر «پویا» در این زمینه تماس گرفته و او تاکید کرد که «فردای روزی که با پسرم برخورد شد، در خارج از وقت مدرسه، مسئول مربوطه را در خیابان مجاور مدرسه دیده ام و از او پیگیر علت برخورد با فرزندم شدم».
وی افزود: درخواست من با واکنش مسئول مربوطه روبرو شد و در نهایت به درگیری منجر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
یك ایرانی
-
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
۰
۰
من اگه جای پدر اون بچه بودم . ضارب ( نه معلم ) بلكه حامی اش ( مدیر ) را كتك می زدم تا درس عبرتی بشه برای آدم های خشن كه سر از محیط آموزشی در نیارن .و دست روی بچه مردم دراز نكنن
رحمان
-
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
۰
۰
وقتی مسئولین آموزش و پرورش منكر اشتباهاتشون بشن و دست والدین در قبال عزیزانشون از همه جا بسته باشه باید هم خودشون اقدام به تنبیه فرد خاطی بكنن .
حاج حسن
-
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
۰
۰
من می دانم پدر دانش آموز دروغ می گوید
به فرض كه راست هم بگوید چرا در خارج از مدرسه با معلم درگیر شده است
بعضی از افراد برای اینكه خود شان را فرد مطلعی جلوه دهند با یك برخورد كوچك(مثلا گفتن بی انضباط) به فرزندشان با معلمین درگیر میشوند كه ثابت كنند شخص خیلی مهمی هستند
پدر پویا
-
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
حاج حسن عزیز ، آدم عاقل به این راحتی و بهیچ قیمتی دین و ایمانش را نمی فروشد !!! در این مدرسه و حتی مدرسه فرزند خودتان( اگر پدر باشید ) و اگر تحقیق كنید متاسفانه تنبیهات بدنی بسیار زیاد است ، حتی این اولین تنبیه بدنی فرزند من نبوده ولی بسیار شدید و خطرناك بوده ، وقتی یك پدر(بنده) در طول 4 یا 5 سال آموزشی فرزندش در مجموع 10 بار آنهم فقط برای پرداخت كمك مالی به مدرسه رفته ، چگونه شما برداشت كرده اید كه میخواهم خودم را فرد مطلعی جلوه دهم؟ وقتی حتی برای یكبار علیرغم اصرار شدید مدیرسابق حاضر به كاندیداتوری انجمن هم نشده ام شما چگونه چنین برداشتی داشته اید؟قبل از هر اظهار نظری توجه جنابعالی را به آئین نامه انظباطی مدارس در سایت حقوقی مجلس شورای اسلامی جلب میكنم . واقعا اگر بنا بودبراساس برخوردهای موجود در مدارس كه خودتان از آن بی اطلاع نیستید ، همه خانواده ها طبق این آئیننامه طلب حق فرزندانشان را بكنند كه باید تمام مردم كار و زندگیشان را رها میكردند و در راهروهای آموزش و پرورش می چرخیدند ، پس مطمئن باشید این اغماض ، تسامح و تساهل همواره از طرف خانواده ها انجام شده و شاید هم باشتباه بوده كه حق فرزندشان را نگرفته اند و بخاطرنداشتن وقت پیگیری نكرده اند ، زیرا اثرات زیانبار این كم كاری والدین در آینده كودكان تاثیر قطعی دارد.؟ آیا میدانید حتی گفتن مشق شب اضافی به دانش آموزان برای تنبیه ، جرم است ؟ فكر كردید بزرگان به چه علت گفته اند معلمی شغل انبیاء است ؟ اگر بنا بود انبیاء هم با هر شخص ناآگاه و جاهل ( در اینجا دانش آموز بعلت معصومیت و كودكی ناآگاه فرض میشود) با زبان تنبیه و تحقیر و اهانت رفتار میكردند ، الان روز وضع چگونه بود؟ من هیچ ادعایی در خصوص مطلع بودن ندارم و لی شما قبل از اظهار نظر ، ابتدا منصفانه و عادلانه تحقیق كنید و سپس اظهار نظر فرمائید.
ولی یك دانش آموز
-
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
۰
۰
اصلا چه دلیلی داشته كه پدر دانش آموز برود و با این شخص بخصوص درگیر شود؟ قطعا پدر گشتگی كه وسط نبوده ، حتما بچه را زده ، اینهم با توجه به سابقه سالهای قبل خودش درگیر شده تازه اگر درگیری بنحوی كه میگن صحت داشته باشه!

نیازمندی ها