تنور داغ انتخابات در 21 استان؛ مردم آماده حضوری دیگر هستند

ممنوعیت تبلیغات نامزدها از 8 صبح فردا

زمان تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس از ساعت 8 صبح فردا به پایان می رسد؛ کلیه کسانی که متولد 10 اردیبهشت 1377 به قبل هستند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۷
ممنوعیت تبلیغات نامزدها از 8 صبح فردا

به گزارش جام جم آنلاین ، حدود 320 هزار نفر این انتخابات را برگزار خواهند کرد و یکی از نکات قابل توجه در این دوره این است که 60 هزار نفر به جمعیت تعداد رای اولی های در مقایسه با دوره اول افزوده شده یعنی کلیه کسانی که متولد 10 اردیبهشت 1377 به قبل هستند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

تبلیغات 136 نامزد مرحله دوم انتخابات برای کسب 68 کرسی مجلس از 2 اردیبهشت در21 استان در قالب 55 حوزه انتخابیه آغاز شد.

در طول این ایام سفر مسوولان جریان های سیاسی به استان های مختلف کشور سفر کرده و از نامزدهای موردنظر خود حمایت کردند.

به گفته پورعلی مطلق، دبیر ستاد انتخابات کشور، در حال حاضر هیچ مشکل خاصی که روند انتخابات را زیر سوال ببرد، وجود ندارد و تمامی امکانات و ملزومات لازم نیز برای برگزاری انتخابات در اختیار 55 حوزه انتخابیه قرار گرفته است.

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه (دهم اردیبهشت) در 55 حوزه انتخابیه آغاز و به مدت 10 ساعت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمدید زمان برگزاری انتخابات نیز به عهده شخص وزیر کشور است و در صورت نیاز بنا به تشخیص وزیر امکان تمدید مدت زمان رای گیری وجود دارد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس بیش از 15 هزار شعبه اخذ رای وجود دارد.

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت ماه 1395 در 55 حوزه انتخابیه برای تعیین 68 نماینده برگزار می شود که در این مرحله از انتخابات 136 نامزد با یکدیگر رقابت می کنند.

17 میلیون نفر برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی واجد شرایط رای دادن هستند و کسانی می توانند در انتخابات شرکت کنند که در مرحله اول یا در هیچ حوزه ای رای نداده باشند یا در آن مرحله در همان حوزه ای که انتخابات به مرحله دوم رفته است، رای داده باشند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها