مراسم هفدهمین سال فعالیت جام جم با حضور مسئولان، مدیران و برخی شخصیت ها برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۴
دکتر عنادی: با وجود شبکه های مجازی روزنامه ها هنوز جذاب اند/ جام جم، رسانه ای پویا و بالنده

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، در مراسم سال روز آغاز به کار جام جم حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم معاون امور مجلس و استان های صدا و سیما ، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس، دکتر محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

در این مراسم برخی از مدیران ارشد سازمان صداوسیما، فعالان رسانه ای و مطبوعاتی نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، دکتر مراد عنادی رئیس موسسه و مدیرعامل جام جم در مراسم آغاز هفدهمین سال فعالیت جام جم که با حضور جمعی از مسئولان، شخصیت ها و فعالان رسانه ای در آمفی تئاتر مسجد الغدیر برگزار شد با تقدیر از حضور مهمانان و نیز تبریک به اعضای خانواده جام جم ابراز امیدواری کرد که این مجموعه به صورت بالنده و پویا ادامه فعالیت بدهد.

وی با اشاره به سیر تکاملی رسانه ها گفت: در قرن 18 و 19 روزنامه ها منبع اصلی اخبار بودند و در ایران هم در جریان مشروطیت این روزنامه بود که نقش اصلی را بر عهده داشت اما بعد ها رادیو جایگاه محوری در تحولات را عهده دار شد.

رئیس موسسه جام جم با اشاره به اینکه بعد از جنگ سرد و در جریان حمله آمریکا به کویت و عراق رسانه های تصویری در محور اطلاع رسانی قرار گرفتند یادآور شد: بعد از 11 سپتامبر و انقلاب های مخملی و نیز در جریان بیداری اسلامی در جهان نقش شبکه های اجتماعی پر رنگ شد اما با مرور این سیر تکاملی میبینیم که روزنامه به عنوان مسن ترین رسانه همچنان جایگاه خود را دارا است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه موسیقی نیز زمانی سبک های پاپ به عنوان تهدیدی برای موسیقی سنتی و در حوزه تغذیه فست فود ها تهدیدی برای غذاهای سنتی به شمار می رفتند تصریح کرد: با همه این مسائل اما موسیقی سنتی و غذاهای سنتی از بین نرفتند بلکه همچنان محبوبیت دارند در حوزه رسانه ای نیز روزنامه ها شاید با تهدید شبکه های اجتماعی و مجازی مواجه باشند اما همچنان جذابیت خود را دارند.

عنادی در عین حال تطبیق روزنامه ها با شرایط روز را لازمه مواجهه با شرایط جدید عنوان و خاطر نشان کرد: صرف ارائه خبر رمز موفقیت روزنامه ها نخواهد بود بلکه آنچه می تواند وجه ممیزه روزنامه ها شود نگاه عمیق و تحلیلی و نیز کشف سوژه است و ما در روزنامه جام جم در یک سال گذشته در این مسیر گام برداشته ایم و تلاش می کنیم این مسیر را ادامه دهیم.

رئیس موسسه و مدیرمسئول جام جم با اشاره به اینکه روزنامه جام جم بازوی مکتوب رسانه ملی است گفت: ما تلاش کرده ایم دیوار بین روزنامه و سازمان صداوسیما را برداریم و تعامل ما با شبکه های تلویزیونی بیشتر شده است و در حوزه استان ها نیز برای ارتباط بهینه با استان ها هر هفته با یکی از مدیران استان ها گفتگو انجام می دهیم .

توجه به منویات مقام معظم رهبری و پرداختن به اولویت های مد نظر ایشان از دیگر محورهای سخنان مدیرمسئول جام جم بود.

وی در این رابطه گفت: مدعی هستیم که بیشترین تولید را در حوزه ادبیات سبک زندگی اسلامی و ایرانی و نیز اقتصاد مقاومتی در حوزه خبر، تحلیل، گفتگو ،گزارش، سرمقاله و ... داشته ایم.

عنادی در پایان با بیان اینکه جام جم ایستا نیست و نگاه رو به جلو دارد ، توجه به حوزه آنلاین را از اولویت های جام جم عنوان کرد و گفت: با توجه به جایگاه فضای مجازی و دیجیتالی امسال برای افزایش مخاطبین نگاه ویژه تری به جام جم آنلاین خواهیم داشت.

پیش از سخنان مدیرمسئول جام جم، حجت الاسلام موسوی مقدم معاون امور استان ها و پارلمانی سازمان صداوسیما به تبیین اهمیت نقش رسانه ها در ارتباط بهتر با مردم پرداخت و عملکرد جام جم را مورد تحسین قرار داد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس نیز ادبیات اسلامی را لازمه فعالیت رسانه ها دانست و بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت ها برای تاثیرگذاری بیشتر رسانه ها تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ولی مددی تبریز
-
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
۰
۰
سلام من هم از طرف خودم تبریك می گویم همیشه موفق باشد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها