ولایتی در دیدار اندیشمندان عراقی مطرح کرد؛

برنامه آمریکا برای تجزیه عراق به 3 کشور و سوریه به 5 کشور

ولایتی: طرحی که مخالف منافع ملت سوریه باشد، مورد پذیرش نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرحی را که مخالف منافع ملت سوریه باشد مورد پذیرش ندانست و گفت: ایران همچنان از تمامیت ارضی، حق تعیین سرنوشت مردم و دولت قانونی سوریه حمایت می‌کند.
کد خبر: ۸۹۸۱۹۶

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ولایتی دیروز در دیدار سفیر سوریه در تهران، آخرین وضعیت سیاسی، منطقه‌ای و تحولات میدانی بویژه در ارتباط با مذاکرات را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

ولایتی به علت مخالفت برخی کشورها با دولت قانونی سوریه اشاره و اضافه کرد: علت این مخالفت، مشروعیت و جایگاه مردمی آن است. آمریکایی‌ها و برخی کشورهای حامی تروریست‌ها و جریانات افراطی و تکفیری خواهان روی کار آمدن دولتی دست‌نشانده در آن کشور هستند که البته محقق نخواهد شد. وی درباره حضور مستشاری ایران در سوریه نیز خاطرنشان کرد: ایران به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه و نه اجازه دیگر کشورها در سوریه حضور دارد.

عدنان حسن محمود سفیر سوریه هم در این دیدار گفت: طرح‌های ارائه شده از سوی تروریست‌ها و گروه‌های معارض شباهت‌های جدی و فراوانی با طرح رژیم صهیونیستی دارد و متاسفانه برخی کشورهای عربی که حامی تروریست‌ها هستند هیچ موضع و بیانیه‌ای علیه اقدامات رژیم صهیونیستی ندارند، اما همه نوع اقدام و موضع‌گیری را علیه ملت‌های مسلمان عرب منطقه اعمال می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها