غافلگیری بینندگان در «دوستت دارم پدر»

برنامه «دوستت دارم پدر» از امشب با اجرا و تهیه‌کنندگی کاظم احمدزاده جایگزین برنامه «دوستت دارم مادر» از شبکه پنج می‌شود و در این برنامه با دعوت از شخصیت‌های اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و هنری، به جایگاه پدر پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۴۳۷
غافلگیری بینندگان در «دوستت دارم پدر»

چطور تصمیم گرفتید برنامه دوستت دارم مادر و حالا دوستت دارم پدر را تولید کنید، زیرا در کنار اجرا، تهیه‌کنندگی برنامه را هم به عهده دارید؟

(با خنده) چون من بچه ننه‌ترین بچه دنیا هستم! راستش همیشه علاقه‌مند بودم برنامه‌ای‌ ویژه‌ برای مادران و پدران کار کنم. به همین دلیل این طرح را آماده کردم و به تلویزیون دادم و قرار شد برنامه دوستت دارم مادر با حضور چهره‌های شاخص در بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و... تولید و پخش شود. زمانی که تولید کار شروع شد تلاش کردیم جذابیت‌هایی را در برنامه ایجاد کنیم. در ادامه هم برنامه دوستت دارم پدر را تولید کردیم.

در زمان روی آنتن بودن این برنامه گاهی تلاش کردیم مادران مهمانان را بدون این ‌که خودشان مطلع باشند به برنامه دعوت کنیم و از این غافلگیری برای جذابیت بیشتر برنامه و طرح پرسش‌های متفاوت‌تر استفاده کنیم. از سوی دیگر، معتقدم مادران و پدران چهره‌های مردمی و دوست‌داشتنی هستند که در قاب تلویزیون دیده نشده بودند و این برنامه فرصت مناسبی برای این کار است که حرف‌های آنها درباره فرزندانشان شنیده شود. از امشب برنامه دوستت دارم پدر جایگزین برنامه دوستت دارم مادر می‌شود.

در برنامه دوستت دارم پدر قرار است از چه مهمانانی دعوت شود؟

مهمانانی ویژه‌ خواهیم داشت که حتما بینندگان برنامه غافلگیر می‌شوند. مهمانان از شخصیت‌های اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و هنری هستند.

برنامه امسال با سال گذشته چه تفاوتی دارد؟

مضمون برنامه پارسال احساسی بود، ولی امسال بر روابط و احترام به والدین بیشتر تاکید داریم و در برنامه دوستت دارم پدر به این موضوع می‌پردازیم تا عزیزانی که پدرشان در قید حیات است، قدرش را بدانند و احترام بگذارند، چون پدر واقعا پشتوانه فرزندان است و آنها را حمایت می‌کنند.

آیا پدر خودتان در قید حیات است؟

بله.

قرار نیست یکی از قسمت‌های برنامه را به پدرتان اختصاص بدهید؟

پدر من بالای 80 سال دارند و به دلیل کهولت سن و این که در مشهد زندگی می‌کند، مقدور نیست در برنامه حضور داشته باشد. ضمن این که چون برنامه را خودم تهیه‌ می‌کنم، شاید مردم احساس کنند از خودم تعریف می‌کنم ؛ برای همین این کار را انجام ندادم.

پس چرا در یکی از قسمت‌های برنامه از دو دخترتان دعوت کرده بودید که در برنامه حضور داشته باشند؟

راستش من دعوت نکرده بودم، حتی بی‌خبر از این موضوع بودم و دوستان با مدیر شبکه هماهنگ کرده بودند. البته آن برنامه دوگانه بود، چون من هم از مادرم قدردانی کردم و فرزندانم از من به عنوان پدر. اگر از قبل می‌دانستم، حتما نمی‌گذاشتم مردم تصور نکنند خدای نکرده از خودمان تعریف می‌کنیم.

اقبال مخاطبان از برنامه چطور است؟

راستش همیشه با استقبال مردم رو به رو شدم. شاید باور نکنید، اما وقتی در خیابان هستم، حتی جوانان امروزی و مدرن جامعه هم به من ابراز محبت می‌کنند و خطاب به من می‌گویند برنامه را خیلی دوست دارند. راستش اقبال این جوانان بی‌نظیر است. خوشحالم برنامه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و آن را دوست دارند.

قبل از آمدن مهمان به برنامه، آیا سوالات‌ را در ذهن‌تان طراحی می‌کنید؟

درباره هر مهمانی که به برنامه دعوت می‌شود از قبل تحقیق می‌کنم تا با شناخت کامل مقابل او بنشینم. پرسش‌هایی را که می‌خواهم مطرح کنم در ذهنم طراحی می‌کنم تا در پایان برنامه به نتیجه‌ای که مدنظر دارم برسم.

شما سابقه زیادی در اجرای برنامه‌‌های گفت‌وگو محور دارید. مجری این‌گونه برنامه‌ها چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

هر برنامه‌ای اجرای خودش را می‌طلبد، اما مجری باید بیان خوبی داشته و به آنچه می‌گوید مسلط باشد. اگر مجری نتواند ارتباط خوبی با مهمان و مخاطب برقرار کند، در کسب رضایت آنها نیز موفق نخواهد بود.

فاطمه عودباشی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها