نوبت به پیش دربی‌های سرنوشت‌ساز لیگ پانزدهم رسید؛ دیدارهایی که به‌واسطه حضور توامان استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی، امسال حساسیتی دوچندان پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۵

اولین پیش دربی، مصاف پرسپولیس و ملوان در انزلی است. ساعت 17 و 30 امروز در ورزشگاه تختی انزلی غوغایی برپاست. این ورزشگاه خاطرات زیادی از جدال دو تیم دارد که البته بیشترشان مربوط به رقابت‌های جام حذفی است، اما این بار مصاف دو تیم چیزی کم از یک فینال حذفی ندارد. پرسپولیس به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ پانزدهم، به پیروزی در این بازی نیاز مبرم دارد و ملوان هم برای این‌که از منطقه خطر رهایی یابد، نباید دست خالی زمین مسابقه را ترک کند.

سرمربی پرسپولیس در آخرین اظهاراتش گفته کلید قهرمانی لیگ برتر در پیروزی تیمش مقابل ملوان نهفته است. برانکو درباره شش بازی باقیمانده تیمش در فصل جاری تصریح کرد: بله، ما شش بازی داریم که حکم شش فینال را دارد. بازیکنان ما نشان دادند که از نظر فیزیکی و روحی و روانی آمادگی کاملی دارند. بویژه از نظر روحی که در بازی با سیاه‌جامگان آن را نشان دادند. انتظار دارم بازیکنان تمام انرژی خود را برای موفقیت تیم بگذارند تا در آخر لیگ بتوانیم همه با هم شادی کنیم.

برانکو درباره بازی با ملوان هم گفت: یک بازی بسیار سخت پیش رو خواهیم داشت. تیم ملوان استحقاقش بالاتر از جایگاهی است که در جدول دارد. این دیدار یکی از کلیدی‌ترین بازی‌های ما تا پایان فصل خواهد بود.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت پرسپولیسی‌ها با تمام قدرت برابر ملوانی به میدان بروند که حال و روز خوشی ندارد و فقط یک گام با منطقه سقوط فاصله دارد. احمدزاده، سرمربی ملوان هم در آخرین اظهاراتش اشاره کرده که تیمش براحتی به پرسپولیس امتیاز نخواهد داد زیرا سه امتیاز خانگی این مصاف را نیاز دارد. پرسپولیس بعد از برد روحیه‌ بخش برابر سیاه‌جامگان آماده است تا ملوان را هم شکست دهد و برای استقلال در دربی پایتخت خط و نشان بکشد. از آن سو ملوان هم با تساوی روحیه‌بخش هفته قبل برابر سپاهان، نشان داده خیلی جدی به هفته‌های آینده لیگ برتر فکر می‌کند.

برای ملوان در این دیدار به احتمال فراوان پژمان نوری نمی‌تواند به دلیل مصدومیت به میدان برود و از آن سو امید عالیشاه و رضا خالقی‌فر مصدومان پرسپولیس هستند. همچنین سوشا مکانی و علی علیپور محرومان پرسپولیس در این دیدار هستند. نکته قابل توجه دیگر برای این دیدار حضور شش بازیکن پرسپولیس در فهرست بازیکنان در آستانه محرومیت است. یعنی این شش بازیکن پرسپولیس در صورت دریافت کارت زرد در این دیدار، دربی پایتخت را از دست می‌دهند. مهدی طارمی، بابک حاتمی، محمد انصاری، جری بنگستون، محسن مسلمان و کمال کامیابی‌نیا بازیکنانی هستند که در دیدار با ملوان احتیاط خواهند کرد تا اخطار نگیرند. مشکل دیگر پرسپولیس زمین تختی انزلی است، زمینی که مچ پا بسادگی در آن پیچ می‌خورد و احتمال مصدومیت یا حتی اشتباه در محاسبه و کارت گرفتن را زیاد می‌کند.

از تقابل‌های جالب این دیدار می‌توان به حضور حسین ماهینی، مهرداد اولادی، پژمان نوری، مازیار زارع و کنعانی‌زادگان، بازیکنان سابق پرسپولیس در ملوان اشاره کرد.

برانکو به نشست خبری نرسید

پرواز دیروز کاروان پرسپولیس به شهر رشت یک ساعت و نیم تاخیر داشت. قرمزها که قرار بود ساعت 14 و 45 دقیقه تهران را به مقصد رشت ترک کنند، بنابر اعلام مسئولان فدراسیون با تاخیری 90 دقیقه‌ای مواجه شدند. همین تاخیر باعث شد برانکو ایوانکوویچ نتواند در نشست خبری بازی با ملوان شرکت کند. پرسپولیسی‌ها در سفر به انزلی سوشا مکانی و علی علیپور را به دلیل محرومیت و رضا خالقی‌فر و امید عالیشاه را به دلیل مصدومیت از فهرست نفرات خود خط زدند.

برنامه ادامه هفته بیست و پنجم

شنبه ۲۱ فروردین

ملوان ـ پرسپولیس، ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه تختی انزلی (داور: رضا کرمانشاهی)

نفت ـ پدیده، ساعت ۱۹ در ورزشگاه تختی تهران (داور: یاسر همرنگ)

یکشنبه ۲۲ فروردین

ذوب‌آهن ـ تراکتورسازی، ساعت ۱۷ در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان (داور: موعود بنیادی‌فر)

استقلال ـ سپاهان، ساعت ۱۹در ورزشگاه آزادی تهران (داور: تورج حق‌وردی)

رضا پورعالی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها