وزیر اطلاع رسانی سوریه، با اشاره به اینکه پاکسازی تدمر از عناصر داعش، دستاوردی برای ارتش سوریه و همپیمانان آن است تأکید کرد: این پیروزی زمینه را برای آغاز عملیات به سوی دیر الزور و الرقه فراهم خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۱۳۴۶
تدمر مقدمه آزادسازی دیرالزور و رقه است

به گزارش جام جم آنلاین ، عمران الزعبی، در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: به کمک سازمان بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر سوریه، کمک های انسانی که هشتاد درصد آن را دولت سوریه تامین کرده ، به بیشتر مناطق تحت محاصره در این کشور ارسال شده است.

وی افزود: گروههای مسلح در برخی از مناطق تحت کنترلشان، کمکهای ارسالی را مصادره و در برخی مناطق دیگر از ارسال کمکها جلوگیری می کردند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به اهتمام دولت برای ارسال کمک های انسانی به تمام مردم این کشور گفت: ارسال کمک به برخی از شهرهای تحت محاصره گروه های تروریستی مثل الفوعه و کفریا با مشکل مواجه است.

چیزی به نام دولت انتقالی وجود ندارد

الزعبی درباره مذاکرات با مخالفان نیز خاطرنشان کرد، چیزی به نام "دولت انتقالی"، وجود خارجی ندارد. بلکه موضوع مورد مذاکره در این باره، تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی است.

وی درباره قانون اساسی جدید برای سوریه نیز گفت: قانون اساسی باید توسط دولت وحدت ملی تدوین شود.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: پاکسازی تدمر از عناصر داعش دستاوردی برای ارتش سوریه و همپیمانان آن و نیروهای دفاع مردمی است و این پیروزی زمینه را برای آغاز عملیات به سوی دیر الزور و الرقه فراهم خواهد کرد.

الزعبی خاطرنشان کرد: پیروزی ارتش سوریه در تدمر از آن جهت حائز اهمیت است که در این عملیات نه تنها این شهر، بلکه منطقه ای با مساحت حدود 300 کیلومتر مربع از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد.

این مقام سوری تصریح کرد: امریکا، ترکیه و سایر همپیمانانش به خوبی می دانند پیروزی در تدمر، فقط جنبه سیاسی ندارد.

وزیراطلاع رسانی سوریه در ادامه افزود: ارتش سوریه در هیچ منطقه ای آتش بس را نقض نکرده است. بلکه این گروه های تروریستی بودند که به آتش بس پایبند نبوده و هم چنان مواضع ارتش را مورد حمله قرار داده اند.

الزعبی تصریح کرد: شماری از گروههای مسلح، با نپذیرفتن آتش بس، همچنان به مواضع ارتش حمله می کنند که ارتش نیز به آنها پاسخ می دهد.

آمریکا باید با دولت سوریه هماهنگی کند

وی با تاکید بر این که هیچ کس نمی تواند از ارتش سوریه بخواهد عملیات خود را علیه داعش متوقف کند، افزود: فارغ از شرکت یا عدم شرکت جدی امریکا در عملیات علیه داعش، واشنگتن باید در این زمینه با دولت سوریه هماهنگی کند. همچنین همه طرفهایی که خواستار شرکت در جنگ با داعش هستند باید موافقت سیاسی در این زمینه را به دست آورند. این در حالی است که ارتش سوریه و هم پیمانان آن قادرند به مسئولیت هایشان در جنگ به طور کامل عمل نمایند.

کمک های ترکیه و عربستان به گروه های مسلح

وزیر اطلاع رسانی سوریه خاطر نشان کرد: دولت با هیچ فرد مسلحی که سلاح خود را زمین نگذاشته است مذاکره نخواهد کرد و هیچ کس نمی تواند با زور اسلحه یا روش های دیگر، دولت را تهدید کند.

الزعبی با اشاره به انتشار سرطان تروریسم و امکان رسیدن آن به مناطق مختلف جهان گفت: ترکیه و عربستان به طور مستقیم و غیر مستقیم به گروههای مسلح در سوریه کمک کرده اند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تأکید کرد: امریکا قادر است با یک تماس تلفنی، مواضع ترکیه و عربستان را تغییر دهد و این دو کشور، در واقع کاملا وابسته به امریکا هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها