درگیری حقوقی میان اپل و FBI بر سر رمزگشایی گوشی آیفون متعلق به عامل حادثه تروریستی سن برناردینو، چند هفته ایست که به تیتر اول اخبار دنیای فناوری تبدیل شده و این نزاع، واکنش های متعددی را در میان افراد عادی و همچنین چهره های سرشناس دنیای تکنولوژی به دنبال داشته است.
کد خبر: ۸۹۱۳۳۸
پاسخ اپل به هک آیفون متهم حادثه بروکسل توسط FBI

به گزارش جام جم کلیک ، در این ماجرا، پلیس فدرال آمریکا (FBI) در ابتدا از اپل خواست تا آیفون مورد استفاده توسط فاروک، عامل حادثه تروریستی سن برناردینو را رمزگشایی کند تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق گوشی آیفون 5C وی بدست آورند. اما اپل با این درخواست مخالفت کرد و اعلام کرد که به هیچ وجه به این درخواست تن نخواهد داد.

بنابراین، FBI خود دست به کار شد و با تکیه بر کمک متخصصان داخلی و همچنین کمپانی هایی همچون Cellebrite، تلاش های خود را برای رمزگشایی این گوشی آغاز کرد تا این که چند روز قبل از موفقیت خود در دستیابی به روشی برای هک این گوشی خبر داد تا بالاخره این اداره رسماً اعلام کرد که موفق به هک و دستیابی به اطلاعات این گوشی شده و این کار بدون هیچ گونه کمکی از اپل انجام شده است و این اقدام FBI، با واکنشی از سوی اپل همراه شد.

اپل در بیانیه ای گفت: ما از همان ابتدا، با درخواست FBI برای ایجاد یک در پشتی بر روی گوشی آیفون مخالف بودیم چرا که کار اشتباهی است و می تواند عواقب ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد. اما دولت به این مسئله توجهی نکرد و این کار به هیچ وجه نمی بایست صورت می گرفت.

ما همانند کاری که در گذشته نیز انجام داده ایم، به مقامات اجرا کننده قانون کمک خواهیم کرد تا تحقیقات خود را در این زمینه انجام دهند. از سویی دیگر، تمامی تلاش خود را برای بالابردن امنیت محصولات خود به کار خواهیم بست چرا که حملات زیادی محصولات ما و اطلاعات موجود در آن ها را تهدید می کنند.

کمپانی اپل اعتقاد زیادی به حفظ اطلاعات، امنیت و حریم شخصی کاربران این شرکت در آمریکا و سراسر جهان دارد. از این رو، نمی توان به دلیل یک مورد خاص، امنیت تمامی کاربران در جهان را به خطر انداخت.

این مورد خاص، مسائلی را بوجود آورد که نیازمند بحث و گفت و گوی ملی درباره آزادی های مدنی، امنیت و حریم شخصی افراد است که در این رابطه، اپل متعهد به شرکت در این مباحث است.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها