سخنگوی وزارت کشور گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا قبل از ۷ خرداد سال جاری که روز تشکیل مجلس دهم است، کلیه امورات مربوط به انتخابات با همکاری شورای نگهبان به اتمام برسد.
کد خبر: ۸۹۰۸۳۹
جزئیات برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۱ استان

به گزارش جام جم آنلاین ، حسینعلی امیری با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دهم اردیبهشت سال 95 از آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری این دوره از انتخابات خبر داد و گفت: وزارت کشور با همان جدیت و حساسیت که دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند 94 را برگزار کرد دور دوم انتخابات مجلس را نیز در دهم اردیبهشت 95 برگزار می‌کند.

وی با بیان این که انتخابات دور دوم مجلس دهم در 21 استان کشور برگزار خواهد شد، گفت: 69 کرسی باقی‌مانده مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات تعیین تکلیف خواهد شد و 2 برابر این 69 کرسی داوطلبان با همدیگر رقابت خواهند کرد.

امیری تصریح کرد: همکاران من در وزارت کشور در حال برنامه‌ریزی برای اجرای دور دوم انتخابات به‌مانند همان مرحله اول هستند.

قائم‌ مقام وزیر کشور با بیان اینکه تعرفه‌های مرحله اول انتخابات در مرحله دوم به هیچ وجه قابل استفاده نخواهد بود، اظهار داشت: قطعاً برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تعرفه‌های جدید چاپ خواهند شد و آیتم‌های امنیتی مجزا برای آن پیش‌بینی خواهد شد. همچنین تعرفه‌ها در استان‌ها متفاوت خواهند بود و امکان جعل و سوء استفاده در آن وجود نخواهد داشت.

وی گفت: احکام قانونی مرحله دوم انتخابات نیز مانند مرحله اول انتخابات است و نامزدها برای تبلیغات انتخاباتی فقط یک هفته فرصت خواهند داشت.

امیری خاطرنشان کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا قبل از 7 خرداد سال جاری که روز تشکیل مجلس دهم است کلیه امورات مربوط به انتخابات با همکاری شورای نگهبان به اتمام برسد.

سخنگوی وزارت کشور در پایان با ابراز به نامزدها و طرفداران آنها توصیه می‌کنیم که بر اساس قانون رفتار کنند، اظهار داشت: ما در دهم اردیبهشت فقط انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت و انتخابات خبرگان رهبری در همان مرحله اول با تأیید شورای نگهبان به اتمام رسیده است و دیگر مرحله دوم نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها