آشنایی با مناطق گردشگری ایران

گردشگاه ملی بابا امان بجنورد

آشنایی با مناطق گردشگری ایران

مجموعه تفریحی گردشگری گنجنامه

همدان را با غار علیصدر، هگمتانه و مقبره بوعلی‌سینا می‌شناسند. اما اگر برای تعطیلات نوروز می‌خواهید به این استان سفرکنید، ما چند پیشنهاد دیگر برای شما داریم.
کد خبر: ۸۹۰۸۱۷
مجموعه تفریحی گردشگری گنجنامه

به گزارش جام جم آنلاین ، مجموعه تفریحی گردشگری گنجنامه یکی از جاذبه‌های شهر همدان است که خود همدانی‌ها خیلی به داشتنش می‌نازند؛ مجموعه‌ای که در سال‌های اخیر بشدت گسترش پیدا کرده و امکانات مناسبی را برای گردشگران تدارک دیده است. پیشتر شهرت گنجنامه، برای کتبیه‌ها و آبشارش بود. این تفرجگاه از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده؛ بخش‌هایی که گاهی تاریخ باستانی در پشت خود دارند و همچنین بخش‌هایی که برای رفاه و تفریح گردشگران و علاقه‌مندان ایجاد شده است.

سنگ‌ نبشته‌های گنجنامه از دوران داریوش و خشایارشاه هخامنشی به یادگار مانده‌است و بر دل یکی از صخره‌های کوه الوند در فاصله پنج کیلومتری جنوب غرب همدان و در انتهای دره عباس‌آباد حکاکی شده‌ است. این مسیر در عهد هخامنشیان یکی از شعبات اصلی راه باستانی شاهی بوده که هگمتانه، پایتخت تابستانی هخامنشیان را به بابِل در مرکز میانرودان مرتبط می‌ساخت و از راه‌های پر رفت و آمد و امن دوران باستان به شمار می‌رفت.

از سوی دیگر، آبشار گنجنامه‌ با ۱۲ متر ارتفاع، کنار کتیبه‌های گنجنامه قرار دارد. این آبشار در زمستان نیز جریان دارد و قندیل‌های یخی در فصول سرد، زیبایی این آبشار را دوچندان می‌کند. در پشت آبشار، دشتی زیبا و پرگل در دامنه کوه الوند فرش گسترانیده که به میدان میشان معروف است.

در مجاورت کتیبه‌ها و آبشار گنجنامه، تله‌کابین آنجا،رفتن گردشگران به ارتفاعات را هموار کرده است. در واقع مجموعه گنجنامه، تمامی امکانات مورد نیاز یک گردشگر اعم از تفریحی، ورزشی، اقامتی و حتی آموزشی را فراهم می کند. امکانات خاص هیجان انگیز ورزشی مانند سکوی پرش بانجی‌ جامپینگ، کابل پرواز تیرول، دیواره سنگ‌نوردی، پیست تریال، تعادل هوایی(رنجر)، سالن بولینگ، پیست اسکی، پیست سورتمه سواری به همراه امکانات و خدمات ویژه تفریحی شامل شهربازی سرپوشیده، باغ گیاهان، رستوران‌های سنتی، فرنگی و پارکینگ‌های روباز و سر پوشیده از دیگر ویژگی‌های این مجموعه به‌شمار می‌آید.

ویژه نامه نوروزی جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها