رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی با بیان این‌که با واردات گندم بشدت مخالف هستیم، گفت: اگر تولید گندم مناسب است، به چه دلیل باید در این شرایط حساس، ارز کشور صرف واردات این کالا شود.
کد خبر: ۸۸۹۹۹۰

مسعود اسدی در گفت‌وگو با مهر درباره منتفی شدن ممنوعیت واردات گندم در سال ۹۵ تصریح کرد: اگر واردات با تعرفه بالا و به نحوی باشد که برای تولیدکننده داخلی ایجاد خسارت نکند و توان رقابت را از بین نبرد، از نظر ما اشکالی ندارد.

وی با بیان این‌که گندم از جمله محصولاتی است که به صورت تضمینی باید از کشاورزان خریداری شود و قانون هم نحوه تعیین نرخ آن را مشخص کرده، گفت: با توجه به این مساله به نظر نمی‌رسد آزاد شدن واردات برای کشاورزان مشکل آنچنانی ایجاد کند، اما با وجود این ما به عنوان نماینده بخش کشاورزی کشور با هرگونه واردات محصولات کشاورزی بشدت مخالفیم؛ مگر در شرایط خاص.

اسدی درباره این موضوع که بنا بر گفته مسئولان ما با مازاد تولید گندم مواجه‌ایم، چرا باید در چنین شرایطی واردات انجام شود، افزود: دلیل این کار را باید آنان که وارد می‌کنند، توضیح دهند، ضمن این‌که اگر کشور دارای تولید مناسب و مکفی است، واقعا چه دلیلی دارد ارز کشور در این شرایط خاص و حساس صرف واردات گندم شود.

رئیس مجمع ملی تشکل‌های کشاورزی کشور اضافه کرد: این در حالی است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کنند ما کمبود گندم نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها