رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت:درآمد حاصل از فروش ساختمان سوهانک این نهاد به عنوان پشتوانه ای برای پرداخت وام قرض الحسنه به مددجویان در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۹۵۰۷
صدقه پیامکی می شود

به گزارش جام جم آنلاین ، نشست خبری پرویز فتاح برگزار شد، او در این نشست با بیان اینکه به وعده خود برای فروش ساختمان سوهانک عمل خواهد کرد، افزود: ساختمان جدیدی برای کمیته امداد در حوالی میدان آزادی تهیه شده به همین خاطر تا خرداد سال آینده تمامی نقل و انتقالات لازم به این ساختمان صورت خواهد گرفت.

فتاح درباره اینکه درآمد حاصل از فروش این ساختمان صرف چه کاری خواهد شد نیز گفت: بر اساس مصوبه هیات امنای امداد این درآمد به عنوان منبع پرداخت وام قرض‌الحسنه برای مددجویان در نظر گرفته می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پاسخ به جام جم درباره اینکه منابع پرداخت وام قرض الحسنه امداد پس از فروش ساختمان سوهانک امداد چقدر افزایش پیدا می کند،یاد آور شد: منابع قرض‌الحسنه کمیته امداد حدود 1600 میلیارد تومان برآورد می شود ولی اکنون نمی توان درباره قیمت ساختمان سوهانک صحبت کرد،اما به طور حتم پس از فروش تمامی درآمد آن به عنوان پشتوانه ای برای پرداخت وام به مددجویان هزینه می شود.

افزون بر این، رئیس کمیته امداد امام خمینی از راه‌اندازی ۵۰ شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد در سال 95 خبر داد.

به گفته وی، به این ترتیب نیکوکاران می توانند با سپرده گذاری در این صندوق ها به پرداخت وام به نیازمندان کمک کنند.

براساس گزارش رئیس کمیته امداد، امسال درآمد های این نهاد از صدقات و طرح اکرام به ترتیب ۱۰ و ۱۸ درصد رشد داشته است.

صدقه پیامکی می شود

یکی دیگر از موضوعاتی که امروز در این نشست خبری مطرح شد تغییر در نحوه پرداخت صدقه و به روز شدن این روند بود.

فتاح در این باره ابراز داشت: شهروندان می توانند با شماره گیری «۸۸۷۷» از طریق تلفن همراه و اپراتورهای ایرانسل و همراه اول صدقات خود را پرداخت کنند.

افزون براین به گفته او از سال آینده قرار است تمامی صندوق های صدقات ایمن سازی شوند تا سارقان نتوانند به آنها دستبرد بزنند.

به نظر می رسد این رویکرد کمیته امداد سبب رفع دغدغه برخی از شهروندان نیز بشود،زیرا برخی از این گله دارند که افراد معتاد از صندوق صداقت سرقت می کنند.

در ادامه نشست خبری رئیس کمیته امداد به پخش تیزرو کلیپ‌هایی که فعالیت های کمیته امداد را در صدا و سیما به تصویر می کشد، اشاره کرد و گفت: این رویکرد سبب افزایش کمک‌های مردمی به امداد شده و این درحالی است که سازمان صدا و سیما پولی را بابت پخش این تیزرها از کمیته امداد نگرفته است.

اخراج 17 کارمند

در ادامه نشست خبری، فتاح به برگزاری انتخابات 7 اسفند اشاره کرد و یاد آور شد: به همین خاطر در بخشنامه ای به تمامی مدیران استانی تاکید کردیم تا در فعالیت های انتخاباتی دخالت و فعالیت نکنند، اما 17 نفر این تذکرات را نادیده گرفتند به همین دلیل از کمیته امداد اخراج شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه کمیته امداد با موسسات و خیریه‌ها تعامل خوبی دارد، افزود: بخشی از وظایف امداد به خیریه‌های مورد اعتماد واگذار شده است، اما بر اساس قانون نمی‌توانیم بر عملکرد آنها نظارت کنیم.

مهدی آیینی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها