حمید استیلی گفت: در رابطه با لیگ 94، در بالا و پایین جدول رقابت ها بسیار نزدیک است.
کد خبر: ۸۸۹۳۸۲
حمید استیلی : ملوان و پرسپولیس بیشترین ضرر را از داوری کرده اند

به گزارش جام جم ورزشی ، حمید استیلی سرمربی مستعفی ملوان در ارزیابی لیگ فوتبال 94 در گفت و گو با برنامه جهان فوتبال رادیو ورزش گفت: در رابطه با لیگ 94، در بالا و پایین جدول رقابت ها بسیار نزدیک است؛ یک سری تیم ها برای کسب مقام قهرمانی یا سهمیه آسیایی رقابت تنگاتنگی دارند؛ در پایین جدول هم فقط استقلال اهواز کمی فاصله دارد و بقیه تیم ها مثل: سیاه جامگان، راه آهن، ملوان، فولاد، تیم هایی هستند که برای ممانعت از سقوط می جنگند. استیلی افزود: به نظر بنده، لیگ امسال را می توانیم از دو جنبه مهم مسائل مالی و جوانگرایی ارزیابی کنیم؛ یکی از لحاظ بودجه و مالی می توانیم بگوییم اکنون بالای جدول است. تیمی مثل استقلال خوزستان می تواند بیانگر این باشد که همه مسائل تیم ها مسائل مالی نیست؛ این تیم حدود 5 میلیارد هزینه کرده که بسیار کم بوده است، اما در حال حاضر می بینیم، این تیم دوم جدول است. تیم استقلال خوزستان در سال گذشته، در مرحله پلی آف ماند؛ مدیران این تیم به ویسی، سرمربی تیم اعتماد کردند و امسال می توانیم کارهایی که در دو سال گذشته انجام داده بود و نتیجه آن را ببینیم. همه چیز با مسائل مالی حل نمی شود و اگر یک تیم مدیریت و برنامه ریزی خوب و با ثباتی داشته باشد و بازیکنان خوبی را جذب کند، با هزینه کم هم می توان تیم خوبی را تشکیل داد. تیمی مثل ذوب آهن در دوره گل محمدی در نیم فصل، نتایج خوبی کسب نکرد، اما آذری بسیار خوب حمایت کرد و این تیم در نیم فصل دوم پیشرفت چشم گیری داشت؛ امسال هم ذوب آهن در 3 جام کار می کند.

استیلی درباره درآمدزایی فوتبال کشورمان گفت : فوتبال ما، درآمدزا نیست و دلیل اش این است که نه تلویزیون خصوصی داریم، نه اسپانسرها این کار را انجام می دهند؛ نه از طریق بلیط فروشی می توانیم درآمد زایی داشته باشیم و نه قانون کپی رایت داریم؛ بنابر این ما باید کارهای دیگری انجام دهیم؛ زمانی که بلیط های ما رایگان می شود تماشاچیان زیادی به استادیوم می آیند و این بیانگر این است که یک قشری از فوتبال ما حمایت می کنند توان مالی قوی ندارند. حمایت هواداران از بازیها، جذابیت خاصی به مسابقات داده است و کیفیت بازیها را مقداری بالا برده است.استیلی، در ارتباط با موضوع جوانگرایی در تیم ها، اظهار داشت: ورود جوانان به چرخه فوتبال، از سال گذشته اتفاق افتاد که مسئولان لیگ برتر تصمیم گرفتند، بازیکنان بزرگسال را محدود کنند و جوانان زیر 23 سال را اضافه کنند؛ این بحث جوانگرایی باعث شد، لیگ مان جوان شود؛ تیم ملی مان هم از این مسئله سود برد و کی روش یک سری بازیکنان جوان را به تیم ملی دعوت کرد و این تیم، اکنون طراوت بیشتری نسبت به گذشته دارد.

وی، در ارتباط با مسائل منفی لیگ، عنوان کرد: در خصوص مسائل منفی لیگ، دو جنبه وجود دارد، ازجمله: یکی ازنقاط منفی موجود در لیگ عدم شفافیت در رقم قراردادها که بسیار مهم است و باید این مسئله را شفاف بیان کنند، اگر نمی خواهند بگویند ایرادی ندارد نگویند، ولی می دانیم که هیچ بازیکنی بالای یک میلیارد پول نگرفته است و این نشان می دهد که شفافیتی در رقم قراردادها وجود ندارد. مسئله داوری ها هم یک از نقاط منفی و تاریک لیگ بود که به بسیاری از تیم ها آسیب زد؛ اولین تیم ما بودیم و دومین تیم، پرسپولیس بود که بیشترین آسیب را از داوری ها خوردیم که نمی گویم عمد بود.

جهان فوتبال، کاری از گروه مسابقات ورزشی به تھیه کنندگی سید مرتضی سید محمدی و کارشناسی مھدی شکری روزھای دوشنبه به مدت ۵۵ دقیقه از ساعت ۰۹:۰۵ تا ۱۰:۰۰ از رادیو ورزش پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها