رئیس موسسه ومدیرمسئول جام جم:

سروش باید به سمت درآمدزایی برود

رئیس موسسه و مدیرمسئول جام جم در مراسم تودیع مدیر عامل سابق انتشارات سروش تاکید کرد: سروش باید به سمت درآمدزایی برود.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۱

به گزارش جام جم، دکتر مراد عنادی در مراسم تودیع مهدی فضائلی، که روز سه‌شنبه با حضور مدیران رسانه‌ای و فرهنگی کشور در محل این انتشارات برگزار شد، با تاکید بر عقلانیت ودوری از افراط گفت: سروش و جام‌جم هر دو متعلق به خانواده بزرگ صدا و سیماست. خود جناب فضائلی هم تائید خواهند کرد تصمیم در مورد انتشارات سروش در سال 88 در کمیته ساماندهی سازمان در مورد مجامع وابسته به صداوسیما گرفته شده و امضای آقای اشعری، آقای سیاهکلی و... پای آن سند است. از جمله مصوبات آن سند این است که سروش و جام‌جم به عنوان بازوهای مکتوب سسازمان در حوزه انتشار روزنامه، مجله و کتاب با مدیریت یکپارچه و حفظ برند یکسان سازی شوند.عنادی با تاکید براین‌که سروش به هیچ وجه منحل نخواهد شد وعده ای به‌دنبال شایعه سازی هستند، گفت: نه تنها سروش منحل نمی شود که هیچ یک از کارکنان سروش اخراج نخواهندشد. برنامه ما این است تا با هم‌افزایی میان سروش و موسسه جام‌جم برند سروش را حفظ کنیم.

وی همچنین در پاسخ به برخی هجمه ها علیه رئیس رسانه ملی و اطرافیانش اضافه کرد: اطرافیان دکتر سرافراز،همه تحصیلات دانشگاهی دارند و رتبه‌های نخست کنکور هستند. آقای دکتر سرافراز را آقای صفار و آقای فضائلی بهتر از من می‌شناسند. ایشان انسان سختکوش ، پرکار ، پاکدست و فردی است که حضرت آقا درمورد ایشان 14 ویژگی گفته اند که در مورد هیچ‌کس نگفته اند، چنین انسانی را نباید به‌خاطر یک سری مباحث تخریب کنیم. ایشان شجاعت دارد و می خواهد یک سری تصمیمات معطل مانده را اجرا کند. آیا این باید باعث شود ایشان را بکوبیم؟!

وی با بیان این‌که شجاعت می خواهد از 2900 مدیر 700مدیر را بخواهید تعدیل کنید، گفت: یک تایپیست را بخواهید جابه جا کنید ده نفر به شما زنگ می زنند، جابه‌جایی 700 مدیر سونامی ایجاد می کند و به این سادگی نیست. به گفته رئیس موسسه جام جم، ‌آقای دکتر سرافراز می‌خواهد سازمان را از این وضعیتی که عریض و طویل و بی‌در و پیکر شده که با 45 هزار نیرو ، با کسری بودجه وحشتناک و دولتی که بودجه را کاملا بسته و یک ریال به صداوسیما نمی دهد روبه‌روست، نجات دهد. عنادی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضرت آقا فرمودند صداوسیما قرارگاه مقدم جنگ نرم است؛ قرارگاه مقدم جنگ نرم باید در عرصه ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی تغذیه شود ،چه کسی باید حمایت کند؟ دولت که حمایت نمی کند و هیچ بودجه‌ای نمی دهد و همان هم که داده با تخصیص های زمان دار استمهال می کند و انواع اذیت و آزار می کند تا یک پولی بخواهد اختصاص بدهد. در چنین شرایطی هر کدام از ما باشیم راهی نداریم جز تعدیل ساختار ، رفع کاستی ها و رفتن به سمت درآمد زایی ، این در مورد جام جم به ما تکلیف شد که در مورد سیما چوب، تکتا،سروش صوتی و تصویری و ساراتل همه این مجامع باید به سمت درآمدزایی بروند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم زحمات مدیران قبلی و آقای فضائلی را نادیده بگیریم. ایشان زحمت کشیده اند و کارهای ارزشمندی هم صورت پذیرفته و ما آمده ایم بخشی از کار را ادامه بدهیم .

محمدحسین صفارهرندی، وزیر ارشاد دولت نهم نیز در این مراسم سخنرانی کرد وارزیابی خود را از مهدی فضائلی منوط به مسئولیتش در سروش ندانست و گفت: دوره مدیریت فضائلی در سروش دوره‌ای نیست که باعث شرمندگی باشد. من فضائلی را به عنوان یک کنشگر سیاسی و فرهنگی در دوره تلاطم و بحران دیده‌ام.

دکتر مهدی محسنیان‌راد هم در این مراسم گفت: مطلبی درباره خصوصی کردن سروش دارم. این کار را نکنید چون فرو می‌ریزد. من چند کتاب دارم که ناشران خصوصی چاپشان می‌کنند. همه این ناشران نسبت به اوضاع و بازار مضطرب هستند.

‌مهدی فضائلی در آیین تقدیر از سال‌ها فعالیتش اظهار کرد: وظیفه خودم می‌دانم که اگر امروز انتشارات سروش، سروش شده و بخشی از فرهنگ این کشور است، از مدیران قبلی تشکر کنم. وضعیت فعلی سروش مرهون یک تلاش بیش از 40 ساله است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها