مادر 50 ساله‌ای قربانی تخلف دکتری شده که دو سال پیش مجوزش لغو شده بود.
کد خبر: ۸۸۸۲۹۴
مرگ تلخ زن 50 ساله در مطب پزشک

به گزارش جام جم آنلاین ، هفته گذشته یک مادر 50 ساله تهرانی که از درد آرتروز در ناحیه گردن رنج می‌برد به توصیه اطرافیان به مطبی در مناطق شمالی تهران مراجعه کرد.

پزشک برای برطرف شدن درد، استفاده از سلول درمانی را پیشنهاد می‌دهد و بیمار بی‌خبر از این‌که این تنها یک فریب برای کسب درآمد و کلاهبرداری است، به‌ناچار برای خلاصی از درد قدیمی‌ خود، به گفته‌های پزشک‌نما اعتماد و قبول می‌کند که در مطب عمل سلول درمانی انجام شود.

پزشک‌ نما ابتدا از مریض خون می‌گیرد و بعد از جداسازی اجزای آن مجدد خون را به گردن بیمار تزریق می‌کند. اما نکته در اینجاست که وی برای تسکین درد گردن و برای این‌که بیمار تأثیرات آنی این عمل را احساس کند، اقدام به تزریق همزمان لیدوکائین که یک بی‌حس‌کننده موضعی است، می‌کند و تزریق بیش‌ از اندازه این دارو باعث بی‌حس شدن عضلات گردنی و ایجاد خفگی و در نهایت منجر به مرگ مغزی وی می‌شود. فرزندان این مادر در عملی انسان‌دوستانه اقدام به اهدا‌ی اعضای بدن این مادر و نجات جان بیماران دیگر کردند.

حجت مقیمی، مدیرکل صلاحیت‌های حرفه‌ای و امور پروانه‌های سازمان نظام‌ پزشکی در این باره گفت: در سال 92 پروانه مطب این پزشک‌نما به‌دلیل تخلفات و پرونده‌هایی که داشته‌ باطل‌ شد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها