پنجمین قسمت برنامه تلویزیونی 180 درجه با موضوع «آینده رابطه ایران و عربستان» جمعه شب از شبکه افق روی آنتن رفت. در این برنامه صادق خرازی، حسین شیخ‌الاسلام، مسعود اسداللهی و علیرضا میریوسفی پیرامون رابطه و تنش‌های پیش آمده و آینده رابطه ایران و عربستان سعودی بحث و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۸۸۷۱۸۱

به گزارش جام‌جم آنلاین، خرازی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: چندی پیش دیداری با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان داشتم و او تعریف کرد که «در یکی از جلساتی که با وزرای منطقه و از جمله مصر و اردن و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا داشتیم، همه از آمریکا انتقاد کردند که شما با دشمن ما و کسی که به‌طور استراتژیک ما را مهار کرده و امروز همه ما تحت نفوذ جهان ایرانی هستیم، مماشات و مذاکره می‌کنید.شما به جای این‌که تحریم‌ها علیه ایران را بیشتر کنید با دشمن ما مماشات می‌کنید.

کری هم مشغول توضیح دادن بود که وزیر خارجه امارات با گستاخی از صحبت‌های کری انتقاد کرده و جان کری پوشه‌ای را که در دست داشت روی میز کوبید و گفت کل جهان عرب یک «ژنرال سلیمانی» برای مبارزه با تروریسم ندارد.

11 سپتامبر از داخل عربستان و پاکستان و کشورهای عربی شما طراحی شد و یک ایرانی در پشت هیچ حرکت تروریستی وجود نداشته است. در حالی که سیستم‌های امنیتی شما در کنار گروه‌های تروریستی که به‌وجود آوردید، قرار دارند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها