رییس‌ جمهوری در مراسم سالروز تأسیس شرکت هواپیمایی هما:

ناوگان هوایی ایران باید به یک قدرت بزرگ هوایی تبدیل شود

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه قدرت ایران، تنها به منابع نفتی و فیزیکی نیست، بلکه در همت، علم، دانش و نیروهای توانمند آن است، اظهارداشت: همه ایرانیان برای نوسازی کشور و ساختن ایرانی مقتدر، توانمند و سرافراز، عزم راسخ دارند.
کد خبر: ۸۸۴۳۰۲
ناوگان هوایی ایران باید به یک قدرت بزرگ هوایی تبدیل شود

به گزارش جام جم آنلاین وبه نقل ا ز پایگاه خبری ریاست جمهوری ،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی امروز در مراسم آغاز پنجاه و پنجمین سالروز تأسیس شرکت هواپیمایی هما، با تأکید بر اینکه دولت مصمم به بازسازی ناوگان هوایی کشور است، به اظهارات برخی منتقدان خرید هواپیماهای نو و نوسازی ناوگان هوایی کشور اشاره کرد و گفت: توجه دولت یازدهم به جان، آبرو و امید ملت ایران است و ناوگان هوایی ایران باید به یک قدرت بزرگ هوایی در حوزه حمل و نقل مسافر و بار تبدیل شود.

رییس جمهوری همچنین به طرح برخی ادعاها در خصوص انتخابات اشاره کرد و با بیان اینکه ملت ایران به عنوان ملتی آگاه ، بزرگ ، با فرهنگ و تمدن، به اسلام می بالد و به ایران خود می نازد، گفت: مردم ایران به خوبی کاندیداها را می شناسند و با درک و فهمشان بهترین ها را برمی گزینند . پس عده ای نباید به گونه ای با مردم سخن بگویند که به فهم ، عظمت و درک این مردم توهین شود.

دکتر روحانی اظهارداشت: مردم ایران در خرداد 92 امید آفریدند همانطور که روز جمعه نیز امید خواهند آفرید. این ملت، آگاه و بزرگ است و نباید برخی‌ها به گونه‌ای با این مردم سخن بگویند که به فهم، عظمت و درک آنان توهین شود.

دکتر روحانی تاکید کرد: ملتی که در 22 بهمن دست استعمار را قطع کردند، به خوبی کاندیداها را می‌شناسند و با درک و فهمشان بهترین‌ها را برمی‌گزینند و شما با جملات خود تنها استعمارگران پیر قدیمی از کار افتاده را بزرگ و ملت ایران را کوچک می‌کنید، «شما در اشتباهید».

رییس جمهوری بازسازی ناوگان هوایی کشور را در سایه تحقق برجام خواند و اظهارداشت:برجام نیز با حماسه حضور ملت در انتخابات خرداد 92 محقق شد و اکنون زمان آن فرا رسیده تا مردم با عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز جمعه در پای صندوق های رای، حماسه ای دیگر خلق کنند تا به این ترتیب و با گام دوم مردم ، قدم های جدیدی برای سربلندی و سرافرازی ایران عزیز برداشته شود.

دکتر روحانی با تقدیر از مذاکره کنندگان هسته ای، تصریح کرد: برجام افتخار تاریخ سیاسی ایران است و کسی نباید این افتخار را نادیده بگیرد. اینکه گفته شود برجام انجام شد تا هواپیما بخرند و به اروپا بروند سخنی غیرمنصفانه است.ما به همه کسانی که در این کشور و به ملت بزرگ ایران خدمت می کنند، افتخار می کنیم.

رییس شورای عالی امنیت ملی سپس به تشریح موقعیت ژئوپلتیک ایران به عنوان پیوند دهنده شرق و غرب پرداخت و اظهار داشت: هر جا اسلام از طریق ایران انتقال یافت ، آن اسلام واقعی و معتدل بود. اسلامی را که از لابلای اشعار مولانا، حافظ ، سعدی و فردوسی به جهان منتقل شد را با آن اسلامی مقایسه کنید که امروز عده ای آدم کش و افراطی می خواهند به جهانیان معرفی کنند.

رییس جمهوری افزود: ایران نه تنها نزدیکترین راه برای پیوند غرب و شرق است و می تواند بهترین هاب هوایی برای سفر میان این دو باشد، بلکه بهترین وسیله انتقال فرهنگ و سیاست است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه ایران باید نقش خود را در اتصال جهانی در بخش راههای هوایی ، دریایی و زمینی باز یابد ، افزود: هما و ناوگان هوایی باید به یک قدرت بزرگ هوایی در حوزه حمل و نقل مسافر و بار تبدیل شود و تحقق این امر نزدیک است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه سلامت و اخلاق به عنوان دو ویژگی مهم شرکت های هواپیمایی ایران بوده و این روند باید تقویت شود، تاکید کرد: تقویت صنعت هوایی باعث اقتدار و افتخار کشور خواهد شد. تا چه زمانی باید مردم ایران توسط خطوط هوایی که در یکی دو دهه اخیر ظهور کرده اند ، تحقیر می شدند.

رییس جمهوری تصریح کرد: ما برای توسعه کشور به یک ناوگان هوایی تازه نفس نیاز داریم و در همین راستا، افزایش یک و نیم برابری صندلی های موجود هوایی در دستور کار است.

دکتر روحانی، رونق اقتصادی، علمی و دانشگاهی را در سایه تقویت ناوگان هوایی دانست و گفت: شرق امروز به اقتصاد نوظهور تبدیل شده و غرب نیز اقتصاد دیروز بود و اکنون این ایران است که با صنعت هوایی و فضای امنی که ایجاد کرده ، اقتصاد امروز و دیروز جهان را به هم پیوند می دهد.

پیش از سخنان رییس جمهوری ، وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از وضعیت صنعت هوانوردی کشور و برنامه های آتی در این حوزه را ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها