دختر کاملا به مادرش رفته. همه ویژگی‌هایش را از او به ارث برده و مثل مادر دنبال هیجان است، مثل مادر سر نترسی دارد و مثل مادر به دنبال تازه‌ترین‌هاست.
کد خبر: ۸۸۲۲۹۱
مادر و دختر موتورسوار

به گزارش جام جم ورزشی ، نورا نراقی و مادرش شهرزاد نظیفی، نخستین بانوان موتورسوار ایرانی پس از انقلاب هستند. نورا می‌گوید در چهارسالگی برای اولین بار روی موتور نشسته است. مادر نورا هم می‌گوید به خاطر عشقی که به همسرش داشته وارد این عرصه شده است. نورا خیلی خوش‌شانس است. زیرا موتورسواران زیادی نیستند که مدام در کنار یک مربی تمرین می‌کنند. باید گفت موتورسواری هم وجود ندارد که مربی دائمی‌اش مادرش باشد، اما نورا این مربی دائمی را که مادرش است همیشه در کنارش دارد.

با وجود این‌که با کمک مادرش به موتورسوار ماهری تبدیل شده، اما باز هم ترس مادرانه شهرزاد گاهی او را نگران می‌کند؛ نگرانی که کاملا طبیعی است. همین نگرانی باعث شد مادر شهرزاد او را از موتورسواری منع کند، اما شهرزاد مادر را نه‌‌تنها راضی کرد، بلکه دخترش را هم موتورسوار کرد! این مادر و دختر سال 88 دست به کار خیلی بزرگی زدند و در مسابقاتی که در پیست موتورسواری پارک کوهسار تهران برگزار شد، شرکت کردند، رقابت‌هایی که با قهرمانی نورا به پایان رسید و شهرزاد نظیف هم دوم شد. آن مسابقات تنها مسابقه‌ای بود که توسط یک باشگاه خصوصی برگزار شد و در تمام دنیا سروصدا کرد و توجه رسانه‌ها به موتورسواری بانوان ایران جلب شد. بسیاری از رسانه‌های دنیا با این مادر و دختر مصاحبه کردند و همین مساله باعث شد راه آنها به سوی رقابت‌های موتورسواری دنیا باز شود.

نورا نراقی یک‌سال بعد از این اتفاق، به دعوت اشلی فالک (قهرمان موتور کراس زنان جهان، از آمریکا) به عنوان تنها زن موتورسوار در تاریخ ایران به مسابقات WMA آمریکا که با پشتیبانی مالی انجمن موتورسواران آمریکا، AMA، برگزار می‎شد شرکت کرد.

ضمن آن‌که همان سال به تالاسی رفت و دوره آموزشی را نزد استفی بائو، قهرمان ایتالیایی گذراند و موفق شد گواهینامه بین‎المللی مربیگری موتور کراس را دریافت کند. پس از آن بود که جای نورا و شهرزاد با هم عوض شد، به این ترتیب که اینبار این نورا بود که در نقش مربی برای مادرش ظاهر شد.

البته مادر و دختر با این‌که موفقیت‌های زیادی در موتورسواری به دست آورده‌اند، اما هنوز هم نسبت به برخی از شرایط فرهنگی حاکم بر پیست‌های موتورسواری گلایه دارند. نورا و شهرزاد از معدود مادر و دخترهای ورزش ایران هستند؛ مادر و دختری که نخستین‌های موتورسواری ایران هم به شمار می‌آیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها