کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخاب رهبری پس از امام(ره) توسط مجلس خبرگان، ضرورت وجود چنین مجلسی برای تداوم انقلاب را ثابت می‌کند.
کد خبر: ۸۸۱۲۳۲
مجلس خبرگان برای تداوم انقلاب است

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌الله ابراهیم امینی، در نطق انتخاباتی خود که از شبکه تهران پخش شد، با بیان اینکه مجلس خبرگان یکی از مهمترین نهادهای قانونی در ساختار نظام جمهوری است، اظهار کرد: این مجلس وظیفه نظارت بر بقاء و شرایط رهبری را برعهده دارد، لذا با توجه به وظایف مجلس، شرایطی برای اعضای آن از جمله صلاحیت علمی لازم، عدالت و تقوا، بینش سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت و مدیریت ذکر شده است.

وی افزود: تعیین رهبر در جمهوری اسلامی به خبرگان ملت سپرده شده است و به دلیل اینکه اعضای خبرگان مجتهد هستند، می‌تواند فقیه جامع‌الشرایط را برای تصدی امور رهبری تعیین کند.

آیت الله امینی با تاکید بر اینکه اهمیت مجلس خبرگان در نظام جمهوری اسلامی و نقش منحصربه فردش در هدایت قوای سه گانه حائز توجه است، گفت: به هنگام تاسیس مجلس خبرگان در زمان امام(ره)، مخالفان این مجلس به این ترفند متوسل شده اند که خبرگان رهبری باعث تضعیف جایگاه رهبری می شود، اما امام(ره) فرمودند این مجلس موجب تقویت رهبری خواهد شد.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب به راه های نفوذ و انحراف از درون نظام دل بسته اند که این مسئله همواره موجب نگرانی امام(ره) بود تا دشمنان نتوانند ارکان نظام را از درون متلاشی سازند.

وی با اشاره به فرمایشات امام(ره) در خصوص مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام درباره خبرگان فرمودند ملت باید بداند که خبرگان پشتوانه کشور و برای حفظ امنیت، استقلال و آزادی است و مقام معظم رهبری هم فرمودند مجلس خبرگان یکی از جاهایی است که باعث آرامش کشور خواهد بود و مظهر مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله امینی تاکید کرد: تعیین رهبری بعد از امام(ره) نشانه هوشیاری و آمادگی خبرگان ملت در انجام وظایف شهری و قانونی بود و انتخاب سریع و به موقع که گذر زمان، صحت آن را اثبات کرد. همه شخصیت های دلسوز انقلاب در سال های گذشته بارها به این انتخاب سرنوشت ساز مهر تایید نهادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نقش اساسی در تصمیم سازی های داخلی و خارجی نشان عظمت انتخاب خبرگان ملت پس از امام(ره) دارد. تذکرات مقام معظم رهبری به مدیران کشور و تصمیم گیری در مقاطع حساس و عبور دادن کشور از بحران‌های متعدد نشان دهنده انتخاب صحیح خبرگان ملت پس از امام(ره) است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها