جسد دو نوزاد که از سوی خانواده‌شان در بیمارستان رها شده بودند و پیکر زن معلول با دستور بازپرس جنایی تهران دفن شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۵
دستور قضایی برای دفن جسد نوزادان رها شده و زن بی‌سرپرست

به گزارش جام‌جم ، در نخستین پرونده مسئولان بیمارستانی در خیابان مولوی با ارسال نامه‌ای از بازپرس جنایی درخواست کردند مجوز دفن نوزاد هشت روزه‌ای را صادر کند. در نامه بیمارستان آمده بود، زن 32 ساله‌ای پس از 32 هفته بارداری روز 25 دی ماه در این بیمارستان زایمان کرده و پس از هشت روز نوزاد پسر او به علت ابتلا به بیماری تنفسی جانش را از دست داد. پس از مرگ نوزاد پسر، خانواده او از آمدن به بیمارستان و تحویل گرفتن جسد خودداری کرده و فرم دفن نوزاد را پر نمی‌کنند.

با گذشت 20 روز از مرگ نوزاد پسر و با توجه به خودداری پدر و مادر او از تحویل گرفتن جسد، بازپرس جنایی دستور دفن جسد را صادر کرد.

دفن دختر 40 روزه

همچنین در پرونده دیگری ماموران پلیس در تماس با بازپرس جنایی اعلام کردند مسئول حقوقی بیمارستانی در شمال تهران با حضور در کلانتری از تحویل نگرفتن جسد دختر 40 روزه از سوی والدینش خبر داده و خواستار تعیین تکلیف جسد است.

مسئول بیمارستان مدعی شد نوزاد دختر 28 دی در بیمارستان بستری و ششم بهمن نیز جانش را از دست داده است. در این مدت هرچه با خانواده او تماس گرفتیم تا جسد را تحویل بگیرند، آنها به تماس‌ها پاسخ نمی‌دهند.

با اظهارات مسئول بیمارستان دستور دفن جسد این نوزاد نیز از سوی بازپرس جنایی صادر شد.

درخواست دفن معلول ذهنی از سوی بهزیستی

درحالی که دستور دفن جسد دو نوزاد از سوی بازپرس جنایی صادر شده بود، روز گذشته دختر جوانی با مراجعه به دادسرای امور جنایی خود را مددکار مرکز نگهداری معلولان ذهنی بهزیستی در احمدآباد مستوفی معرفی کرد و گفت: دوازدهم بهمن متوجه وخامت حال یکی از معلولان جسمی ـ ذهنی در مرکز شدیم. بلافاصله او را به بیمارستانی در مرکز تهران آوردیم. پزشکان علت وخامت حال او را سرماخوردگی شدید اعلام کردند و متاسفانه زن 37 ساله به نام ناهید روز هفدهم بهمن ماه جانش را از دست داد.

خانواده ناهید 40 روز پس از تولد او در بیمارستان متوجه معلولیتش شده و با رها کردن او، دیگر سراغش نیامدند. از همان زمان ناهید با دستور دادستانی به مرکز ما منتقل شد و سه روز قبل در بیمارستان جانش را از دست داد. با توجه به این‌که او کسی را ندارد، درخواست می‌کنیم مجوز دفن او را صادر کنید. با اظهارات زن مددکار، محسن مدیرروستا، بازپرس جنایی دستور دفن جسد زن معلول را صادر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها