اعتصاب و کودتا در اردوی قایقرانان آب‌های آرام را پر تلاطم کرده است. موضوعی که مسئولان فدراسیون زیر بار آن نرفتند و پای برگه مرخصی و تداخل زمان اردو با امتحانات ملی پوشان را پیش کشیدند.
کد خبر: ۸۸۰۴۷۶
روزهای متلاطم قایقرانی

به گزارش جام جم ورزشی،اما به نظر می‌رسد مثل کسانی که بدون سروصدا به اردو رفته و با کادرفنی تمرین را شروع کرده‌اند این اردو معترضانی دارد که مشکل‌شان نه مرخصی است و نه امتحانات دانشگاهی.آنها از مربی تیم ناراضی هستند و نسبت به برخوردهای نایب رئیس فدراسیون گله دارند.

با این وجود تعداد معترضان فقط 9 نفر است و تعداد کسانی که از شرایط رضایت دارند 18 نفر. یکی از این موافقان نگار علیمحمدی است.

او که این روزها در اردوی تیم ملی حضور دارد ادزیادی دارد که با همین کادر فنی بهترین نتایج را بگیرد.

دختران قایقران برای مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی اندونزی که حدود دو سال دیگر برگزار می‌شود، آماده می‌شود.

نگار علیمحمدی می‌گوید: 27 نفر دعوت شده بودند که الان در اردو 18 نفر هستیم. کسی نگفته که با مربی مشکل دارد یا نه.

تیم ملی فقط 5، 6 نفر نیست. آنها اگر مربی می‌خواهند باید خواسته‌شان را با فدراسیون مطرح کنند نه این‌که اردو‌ها را تحریم کنند.

او که از کادر فنی تیم ملی رضایت کامل دارد، برای این ادعای خود دلیل هم می‌آورد: ما با همین مربی ایرانی بهترین نتیجه را گرفته‌ام.

خانم عروجی قبل از این‌که سرمربی تیم‌های ملی بشود، در پایگاه استعدادیابی تهران فعالیت می‌کرد.

نفراتی چون مونا ابراهیمی و مائده طهماسبی که از جوانان وارد تیم بزرگسالان شده‌اند و در آسیایی اندونزی آبان ماه طلای آب‌های آرام را گرفتند محصول همان پایگاه استعدادیابی هستند. به نظر شما می‌شود گفت که با این مربی نمی‌شود نتیجه گرفت؟

این همه حرف‌های علیمحمدی نیست. او از روزهایی می‌گوید که با مربی خارجی کار کرده: من چهار سال پیش با مربی ازبکستانی کارمی کردم .

یک سال هم کنار خانم عروجی تمرین می‌کنم. همه ما دوست داریم با مربی خارجی درجه یک کار کنیم.

خانم عروجی بارها به فدراسیون گفته که یک نفر به عنوان مدیر تیم‌های ملی بیاورند اما این را هم باید درک کنیم که فدراسیون بودجه کافی در اختیار ندارد.

بودجه تنها دلیل نیست و ظاهرا مخالفت وزارت ورزش کار را برای آوردن مربی خارجی سخت کرده است.

علیمحمدی می‌گوید: آقای ایرج اقلیمی قبلا مربی قایقرانان دختر بود و الان مربی پسرهاست. چند سالی است که وزارت ورزش گفته دیگر مربی مرد و مربی خارجی برای دختر‌ها نیاورند.

اما می‌شود با مربی ایرانی هم بهترین نتیجه را گرفت. در رده بزرگسالان نتیجه گرفتن سخت است. اما در جوانان طلای آسیایی را با همین مربی گرفتیم.

الان مهم‌ترین مسابقات زیر 20 سال کاپ جهانی، قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی است . دقیقا دو سال وقت داریم.

نسبت به سال‌های قبل که تعلیق بودیم و نه اعزامی بود و نه اردوی خارجی و مسابقه‌ای، الان شرایط خوب است. اگر بچه‌ها به جان هم نیفتند بهتر هم می‌شود.

منظور او همین اعتصاب هاست. اگرچه نگار علیمحمدی معتقد است هم تیمی هایش حق دارند برای کانو مربی تخصصی داشته باشند، اما اگر این شرایط ادامه داشته باشد بچه‌های خودشان از تمرینات عقب می‌مانند و ضرر می‌کنند.

آرزوی ناراضی قایقرانی

در آنسو، آرزو حکیمی که اولین مدال برنز را در تاریخ قایقرانی در بازی‌های آسیایی اینچئون گرفته از ناراضی‌های تیم ملی آب‌های آرام است.

او به خاطر مصدومیت در اردو شرکت نکرده است. این همان چیزی بود که رئیس و نایب رئیس فدراسیون هم به آن اشاره کردند، اما واقعیت چیز دیگری است.

آرزوی قایقرانی از شرایط و از برخوردها ناراحت شده؛ بیشتر از همه از نایب رئیس فدراسیون: امیر شقاقی در مصاحبه‌ای گفته بود آرزو حکیمی 8 سال با مربی خارجی کار کرده ولی فینال A ندارد. از او خواهش می‌کنم برود و نتایج را مرور کند.

چون من در مسابقات جوانان جهان درسال 90، 89 برای اولین بار با صدم ثانیه چهارم شدم. در مسابقات زیر 23 سال هم فینال A زیاد داشتم.

من با آقای یولداش قایقرانی را شروع کردم و با او پیشرفت چشمگیری داشتم در بازی‌های آسیایی اینچئون برنز کایاک را گرفتم.

در بین کایاک زن‌ها در بازی‌های آسیایی ما مدال نداشتیم و برنز من در تاریخ دوومیدانی دختران اولین مدال بود.

دلخوری‌های حکیمی فقط این نیست. او می‌گوید: خانم امیر شقاقی گفته اند اگر این افراد نباشند مهم نیست.این حرف سنگین است .در همه جای دنیا ورزشکارشان را روی سرشان می‌گذارند.

من وهدیه کاظمی وقتی با حجاب در مسابقات شرکت می‌کردیم و به فینال A می‌رسیدیم، برای همه مربیان و ورزشکاران نتایج ما عجیب بود. حالا نایب ریس فدراسیون می‌گوید آرزو حکیمی و هدیه کاظمی نیامدند، مهم نیست.

او برای کار نکردن با مربی ایرانی دلایل دیگری دارد و برای تائید حرفهایش به نتایج گذشته اش با مربیان خارجی اشاره می‌کند: مدال گرفتن در بازی‌های آسیایی و جهانی خیلی سخت است و نیاز به تمرینات حرفه ای، اصولی و برنامه‌ریزی شده دارد.

مربی بدنسازی، تغذیه خوب هم لازم است .من خودم 5 سال سخت کار کردم. شاید همین الان در بین بچه‌های کایاک بزرگسال کسی نباشد که زیر دو دقیقه در 500 متر پارو بزند.

تنها من و هدیه کاظمی بودیم که برای طلای بازی‌های آسیایی یک دقیقه و 50 ثانیه رکورد زدیم.

در این اردو بچه‌ها با رکورد ما خیلی فاصله دارند. اما خانم امیر شقاقی به جای حمایت ما و این که برایمان مربی بیاورد، می‌گوید ورزشکار زیاد داریم.

احتمال حضور مشاوران خارجی

با وجود این اعتصاب ها، غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی تاکید می‌کند که قرار نیست با حرف برخی ملی پوشان مربی تغییر کند.

او می‌گوید: ما با همین کادر فنی شروع کرده‌ایم و ادامه می‌دهیم. اگر قرار بود با حر ف ورزشکار مربی تغییر کند که این کار را نمی‌کردیم.

کادر فنی را فدراسیون تعیین می‌کند، ملی پوشان معترض هم اگر صحبتی دارند، بهتر است بیایند و با ما درمیان بگذارند.

البته قرار هم نیست فدراسیون به این راحتی‌ها قید ملی پوشانش را بزند. این را امینی می‌گوید: ما سالها برای این بچه‌ها هزینه کرده‌ایم .

به هیچ عنوان به راحتی آنها را از دست نمی‌دهیم . ما حق نداریم ملی پوشی را کنار بگذاریم . در مقاطع مختلف تست داریم.

هر مقطعی که دلشان خواست می‌توانند تمرین کنند و بیایند تست بدهند و اگر رکورد ورودی را گرفتند به تیم ملی بیایند.

این همه حرفهای رئیس قایقرانی نیست. او از آمدن مشاوران خارجی برای تیم آب‌های آرام خبر می‌دهد: تشخیص ما این است که با کادر فنی ایرانی در تیم ملی آب‌های آرام ادامه بدهیم.

البته برای تقویت این کادر دنبال این هستیم که مشاورانی ازآلمان، لهستان و یا مجارستان برای این تیم بگیریم.

مریم عالیزاده

ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها