ورزشگاه پیر پایتخت فدای پول می شود

تخریب « امجدیه » فاجعه است آقایان!

این بار قرعه به نام ورزشگاه پیر و قدمت دار پایتخت رسیده که نفس هایش به شمارش افتاده و سایه بیل مکانیکی و ماشین آلات ساختمان سازی را بالای سر خودش می بیند.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۸
تخریب « امجدیه » فاجعه است آقایان!

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از پایگاه خبری شورا آنلاین ، وقتی پای پول و درآمدزایی وسط باشد فرقی نمی کند که چه سرنوشتی قرار است برای ابنیه تاریخی ورزش پایتخت رقم بخورد و تیشه به ریشه آن زده شود. اینبار قرعه به نام ورزشگاه پیر و قدمت دار پایتخت رسیده که نفس هایش به شمارش افتاده و سایه بیل مکانیکی و ماشین آلات ساختمان سازی را بالای سر خودش می بیند. ورزشگاه شهید شیرودی(امجدیه سابق) که بیش از هفت دهه از عمرش می گذرد و خاطرات بسیاری را از بزرگان ورزش ایران در دل خودش نهفته دارد، این روزها به بهانه بازسازی و مرمت در آستانه تخریب و تغییر کاربری قرار گرفته است. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور که تا به امروز قدم مثبتی برای مرمت و بازسازی این ورزشگاه تاریخی برنداشته، حالا به فکر این افتاده تا با تخریب ضلع جنوبی مجموعه و ساخت و ساز بتواند منبع درآمدی برای نگهداری این مجموعه پیدا کند!

مدبر رییس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در نشست خبری اخیر خود صراحتا اعلام کرد که در طرح جامع مجموعه ورزشی شهید شیرودی یک مرکز تجاری ورزشی برای فراهم کردن تجهیزات و امکانات ورزشی در جنب این مجموعه احداث خواهد شد تا ورزشکاران و علاقه مندان راحت بتوانند تجهیزات و وسایل ورزشی خود را تهیه کنند. نکته جالب توجه اینکه طرح به اصطلاح بازسازی و در واقع ساخت و ساز در این مجموعه ورزشی قدیمی، کاملا چراغ خاموش به مزایده گذاشته شد و اقدامات اولیه برای آغاز این پروژه نیز صورت گرفته است.

تمامی این اتفاقات در سکوت کامل اعضای شورای شهر تهران و بخصوص ورزشی های شورا رخ داده و به غیر از عباس جدیدی که تنها یکبار در این خصوص مصاحبه ای را انجام داد، شاهد واکنش دیگری نبودیم. ضمن اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز نسبت به تخریب ابنیه تاریخی ورزشی پایتخت سکوت اختیار کرده و کوچکترین واکنشی نشان نداده است.

اتفاقی که ناراحتی و انتقاد شدید پیشکسوتان ورزش را به دنبال داشته است. پیشکسوتانی که از یکسو و بواسطه تصمیم نابخردانه مسولان ورزش دلشان به درد آمده و از سوی دیگر بی تفاوتی و خواب زمستانی اعضای ورزشی شورا کلافه شان کرده است.

فرامرز ظلی پیشکسوت عرصه فوتبال که به شدت نسبت به این تصمیم گلایه مند بود، گفت:واقعا باور این موضوع برای من سخت است.این ورزشگاه خانه تاریخ این مملکت است و اگر این خانه تخریب شود دیگر نمی شود برای ورزش این مملکت خانه ای را با این قدمت و ارزش پیدا کرد.

وی ادامه داد:ورزشکارانی در این ورزشگاه تمرین کردند، مسابقه دادند و مدال المپیک یا قهرمانی جهان را برای این مملکت به ارمغان آوردند بعد به همین راحتی بیایم و بخشی از آن را تخریب کنیم و پاساژ بسازیم! هدف از این کار واقعا چیست؟ پول درآوردن به چه قیمتی؟ بزرگانی که در این ورزشگاه خاطره دارند چه می شود؟چرا برای ورزش و تاریخ این مملکت ارزش قائل نمی شویم.

پیشکسوت فوتبال در ادامه به انتقاد از سکوت اعضای شورای شهر تهران و بخصوص ورزشی های شورا پرداخت و گفت: چرا اعضای شورای شهر تهران و بخصوص ورزشی های شورا چشم بر تخریب امجدیه بسته اند و سکوت کرده اند. آنها بر مسندی تکیه زدند که شاید جایگاهشان نباشد.آنها نماینده تمامی ورزشکاران در شورای شهر تهران هستند اما تا به امروز من خودم به شخصه ندیدم تا آنها کاری را برای ما نه بلکه برای ورزش این مملکت انجام بدهند.

منصور برزگر پیشکسوت کشتی هم که نسبت به تخریب بخشی از ورزشگاه پیر و کهنه پایتخت معترض است در واکنش به این موضوع گفت:واقعا نمی دانم چرا چنین تصمیم غلطی گرفته شده است.همه جای دنیا تاریخ را حفظ می کنند اما در اینجا برعکس است و دارند تاریخچه این مملکت را خراب می کنند. امجدیه جزو تاریخ تهران و ورزش این مملکت است و مگر می شود به همین سادگی آن را به بهانه بازسازی خراب کرد و جای آن مغازه ساخت!

وی ادامه داد:این همه فضای ورزشی را در تهران خراب کردند و به جای آن ساخت و ساز کردند چه فایده ای برای این مردم داشت.آنها کجا بروند ورزش کنند. به خدا من دیگر نمی توانم در این شهر نفس بکشم.

برزگر ادامه داد:تخریب ورزشگاه شیرودی با این قدمت یک فاجعه است و از اعضای شورای شهر تهران توقع دارم تا قد علم کنند و نگذارند این اتفاق بیفتد. چرا ورزشی های شورا در قبال این اتفاق سکوت کرده اند و حرفی نمی زنند. البته به غیر از یکی دو نفر از اعضای ورزشکار شورای شهر بقیه آنها چیزی از شهر و ساخت و ساز سر در نمی آورند و این برای مردم باید درد باشد کسی که از شهر و ساخت و ساز نمی داند برای تهران تصمیم گیری می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها