فرمانده نیروی دریایی ارتش:

بیگانگان باید از خلیج فارس بروند

رزمایش دریایی بزرگ ولایت 94 که از روز چهارشنبه، مرحله اجرایی و عملیاتی خودش را آغاز کرده بود، دیروز سومین روز خود را با موفقیت پشت سر گذاشت و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اجرای موفق برنامه‌های خود در مسیر دستیابی به هدف اصلی این رزمایش بزرگ است.
کد خبر: ۸۷۷۲۲۷
پیام‌های رزمایش دریایی بزرگ ولایت 94

تسلط کامل بر منطقه رزمایش با به‌کارگیری انواع زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز و هوادریا و ایستگاه‌های رادار و شنود، برنامه روز اول این رزمایش بود و در روز دوم نیز تیپ‌های تکاور و تفنگدار دریایی و توپخانه ساحلی و موشکی با اجرای آتش بسیار حجیم و گسترده و سنگین در منطقه، جوی را به وجود آوردند که دل هر خصمی را به لرزه درمی‌آورد.

دیروز هم روز شنیدن غرش موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا و ساحل به دریای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و همه موشک‌ها با دقت لازم و با برد مناسب به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کرد.

باید در این زمنیه بر این نکته تاکید کرد که غرش این موشک‌ها برای هر ایرانی، باعث افتخار و غرور است، چراکه نشان‌دهنده دستیابی جوانان کشور به توانمندی‌های بسیار بالا در عرصه تجهیزات دریایی است.

از مسائل جالبی که در حاشیه این عملیات اتفاق افتاد؛ بحث شناسایی پهپاد نیروی دریایی از یک ناو فرامنطقه‌ای بود که تصاویر آن در رسانه‌ها منتشر شد و همچنین شناسایی یک زیردریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عمق دریا از ناو فرامنطقه‌ای را داشتیم که تصاویر آن نیز منتشر شد که نشان از توانمندی و دانش و تسلط جوانان این مرز و بوم در حوزه پهپادها و زیردریایی‌هاست که می‌توانند با تسلط کامل بر این تجهیزات و اتخاذ تاکتیک‌های مناسب، این اقدامات بسیار ارزشمند را انجام داده و توان بازدارندگی کشور را برای مقابله با هر تهدیدی به معرض نمایش بگذارند.

ما در هر رزمایشی عنوان می‌کنیم که ارتقای توانمندی ما در بحث دریا و تجهیزات نظامی، هیچ‌گاه تهدیدی علیه هیچ کشوری نیست؛ بلکه فقط برای دفاع از مرزها و منابع کشور است بنابراین برای کشورهای همسایه و دوست قطعا پیام صلح و دوستی را به دنبال دارد و این‌که با کمک آنها ما می‌توانیم امنیت منطقه را ارتقا دهیم، اما کشورهایی که در جایگاه دشمن ما هستند باید بدانند توانمندی ما در بحث دفاعی، توانمندی بسیاربسیار بالایی است و روزبه‌روز نیز ارتقا می‌یابد.

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 94، گویای این واقعیت است که نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران قادر است مقابل هر تهدیدی بایستد و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهند فکر تعرض و تجاوز به مرزهای آبی و منابع و منافع ما در دریا را به ذهن خود راه دهد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها