خبرها و نظرها

یک نامه و یک پاسخ

اختلاف‌نظر بر سر افزایش 15 درصدی نرخ هتل‌ها سبب بحث و جدل‌هایی در جامعه گردشگری کشور شده است.
کد خبر: ۸۷۶۲۹۹

هتلدارها طبعا از افزایش قیمت دفاع می‌کنند، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی هم در راستای وظایف نظارتی مخالف این افزایش است. هفته گذشته این اختلاف نظر سبب نامه‌نگاری رئیس جامعه هتلداران خطاب به معاونت گردشگری و پاسخ مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شد.

ماجرا از آنجا شروع شد که در جلسه جامعه هتلداران کشور با حضور معاون گردشگری، هتلدارها درخواست افزایش قیمت حداکثر تا سقف 15 درصد را کرده‌اند، در نهایت هم صورتجلسه به امضای همه حضار از جمله مرتضی رحمانی موحد رسیده است. بعد از این جلسه جامعه هتلداران افزایش 15 درصدی را به مراکز استانی ابلاغ کرده، اما معاونت گردشگری هم به همه مراکز استانی نامه‌ای نوشته که افزایش 15 درصدی شتابزده است و هتل‌ها اجازه حداکثر 12 درصد افزایش قیمت دارند.

این اتفاق سبب شد جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران نامه‌ای به معاون گردشگری بنویسد و ضمن اعتراض به تصمیم این معاونت، برای چندمین بار از سوی جامعه هتلداران اعلام کرد که این جامعه طرفدار آزادسازی نرخ خدمت در هتل‌هاست تا فضا کاملا رقابتی شود. در سوی مقابل معاون گردشگری در واکنش به این نامه به رسانه‌ها گفت که این معاونت موافق آزادسازی نرخ هتل‌ها نیست، به دلیل این‌که این اتفاق ممکن است منجر به گرانسازی شود. رحمانی موحد افزود وقتی دستگاه مسئول و پاسخگو برای نرخ هتل‌ها معاونت گردشگری است، نمی‌شود اختیار نرخگذاری را به دیگران از جمله جامعه هتلداران داد. اختلاف‌نظر بر سر افزایش نرخ هتل‌ها احتمالا به این نامه و پاسخ هم ختم نخواهد شد، به‌خصوص این‌که جامعه هتلداران معاونت گردشگری را به شکایت و استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی موجود تهدید کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها