با منیره خسروی که در رشته نینجا رنجر فعالیت می‌کند

دختر نینجاکار

رشته «نینجا رنجر» شامل دو بخش هنرهای فردی در روش‌های دفاع شخصی، سلاح، آکروبات رزمی و مبارزات سمی کنتاکت برای نونهالان، لایت کنتاکت برای بانوان و فول کنتاکت برای آقایان است.
کد خبر: ۸۷۴۲۲۰
دختر نینجاکار

به گزارش جام جم ورزشی ، رشته «نینجا رنجر» شامل دو بخش هنرهای فردی در روش‌های دفاع شخصی، سلاح، آکروبات رزمی و مبارزات سمی کنتاکت برای نونهالان، لایت کنتاکت برای بانوان و فول کنتاکت برای آقایان است. نینجا رنجر یک سبک ژاپنی، اروپایی و ابداعی ایران است که دارای مسابقات جهانی کیک بوکسینگ، فایت رنجر و هنرهای فردی است و هر کدام از اینها دارای مسابقات استانی و کشوری است. این رشته دارای 9 رنگ کمربند شامل: سفید، زرد، نارنجی، سبز، آبی، بنفش، قرمز، قهوه‌ای و سیاه است.

امروز با دختری آشنا می‌شویم که با انتخاب یک رشته ورزشی جالب، ما را به یاد کارتون‌ها و فیلم‌های هیجان‌انگیز کودکی‌مان انداخت، دختری که چهار سال است در رشته نینجا رنجر فعالیت می‌کند؛ این نینجا رنجرکار کسی نیست جز منیره خسروی متولد سال 73 اهل شهریار، دانشجوی رشته زمین‌شناسی.

شروع از مدرسه

برای اولین‌بار در مراسمی چون 22 بهمن با نینجاکارانی که برای نمایش به مدرسه آمده بودند آشنا شدم و همانجا بود که نسبت به این رشته علاقه زیادی پیدا کرده و تصمیم به انتخاب این رشته گرفتم، تا جایی که توانستم مقام نایب قهرمانی فایت استانی و نایب قهرمانی هنرهای فردی کشوری را کسب کنم.

بروسلی و لاک‌پشت‌های نینجا

از همان کودکی علاقه زیادی به کارتون لاک‌پشت‌های نینجا داشتم، گویا تاثیر لاک‌پشت‌های نینجا روی من خیلی زیاد بوده که به این رشته روی آوردم و هنوز هم این کارتون را نگاه می‌کنم (با خنده). از جایی که رشته نینجا رنجر تلفیقی از کاراته، کیک بوکس، ژیمناستیک و پارکور است، دیدن فیلم‌های رزمی بسیار مثمرثمر واقع می‌شود، از ابتدای کار فیلم‌های بروسلی را زیاد نگاه می‌کردم و مانند سایر رزمی‌کاران آرزو داشتم همانند استاد بزرگ رزمی‌کاران «بروسلی» بشوم.

احتیاط، شرط عقل است

در هر رشته رزمی احتیاط و مراقبت شرط عقل است، البته آموزش این رشته از مراتب پایه و مبتدی در آکادمی یا به عبارتی خانه اصلی نینجا رنجر آغاز شده و پله پله به حرفه‌ای شدن نزدیک خواهید شد. در ورزش‌های رزمی هیچ گاه نمی‌توانیم بگوییم که 100 درصد بدون آسیب‌دیدگی خواهیم ماند، خود من دو بار دررفتگی پا و شکستگی بینی را تجربه کرده‌ام. با تمام اینها اکنون دارای کمربند قرمز هستم و هدفم رسیدن هر چه سریع‌تر به کمربند مشکی نینجا رنجر است.

کمبودها، مانع پیشرفت

این رشته نیز مانند سایر رشته‌های ورزشی دارای کمبودهایی همچون تشک ایمنی، فنر و وسایل موردنیاز مانند کیسه بوکس است. با نگاه ویژه مسئولان به این رشته و تامین تجهیزات برای باشگاه‌ها و حمایت از رزمی‌کاران مطمئنم توانایی کسب مدال‌های جهانی کیک بوکسینگ را خواهیم داشت. با این کمبودها مسلم است که پیشرفت چشمگیری در نینجا رنجر نخواهیم داشت.

درس صبوری و مقاومت

رشته نینجا رنجر به‌دلیل هیجان بالا و نداشتن محدودیت سنی یکی از شاخه‌های جذاب از رشته‌های رزمی است، رشته‌ای که کودکان در بخش آکروبات و نمایش و بزرگسالان در دفاع شخصی به‌راحتی می‌توانند کار کنند. نینجا رنجر نه‌تنها یک ورزش رزمی بلکه یک درس زندگی است، درسی که به ما صبر و مقاومت در زندگی را می‌آموزد.

تشکر

جا دارد از همین‌جا، از بنیانگذار نینجا رنجر در ایران آقای خنجری و رئیس بانوان‌مان خانم روشن نیا و از استاد عزیزم خانم سنسی مریم خزایی که در این سال‌ها زحمات فراوانی برای ما رزمی‌کاران کشیده‌اند تشکر و سپاسگزاری کنم.

سونیا ضیایی / هفته نامه جام بانوان روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها