با آهنگسازی «علی قمصری» و آواز «همایون شجریان»

«چه آتش‌ها» به تصویر کشیده می‌شود

از دوم بهمن ماه، تور کنسرت‌های «همایون شجریان» با نام «هوای گریه» در شهرستان بجنورد برگزار می‌شود و بعد از آن این خواننده، کنسرت‌های خود را در شهرستان‌های دیگر ایران و همچنین تهران ادامه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۲۴۱۱
همایون شجریان «هوای گریه» را بار دیگر می‌خواند

به گزارش جام جم نوا ، اولین برنامه‌ این خواننده دوم و سوم بهمن ماه آغاز شده و احتمال تمدید آن در چهارم بهمن ماه نیز می‌رود. این در حالی است که او آلبومی را با آهنگسازی «فردین خلعتبری» در دست انتشار دارد و قرار است سی‌دی تصویری «آیینه‌ها» با آهنگسازی «سهراب پورناظری» نیز منتشر شود.

از انتشار آلبوم «نسیم وصل» بیش از 12 سال می‌گذرد، این اثر با آهنگسازی «محمد جواد ضرابیان» پیش از این از 21 تا 23 شهریورماه سال 92 در برج میلاد تهران روی صحنه رفته بود. در آن اجراها ارکستر مجلسی تهران با رهبری «بردیا کیارس» کنسرت‌مایستری «پدرام فریوسفی» روی صحنه رفته بود.

بخش اول «نسیم وصل» در دستگاه همایون و بیات اصفهان است و تصانیفی چون «هوای گریه»، آواز «نسیم سحر» با همنوازی تار شهرام میرجلالی، تصنیف «خانه سودا» و در بخش دوم این آلبوم پنج تصنیف در دستگاه شور ارائه شده که از جمله‌ آن می‌توان به «عشق از کجا»، «حاصل عمر»، «دفتر دل»، «سکوت» و همچنین «نسیم وصل» اشاره کرد.

این اثر در این سال‌ها توانسته است هم مخاطبان جدی موسیقی و هم مخاطبان عام را به خود جلب کند، برای همین هم هست که خواننده‌ جوان موسیقی سنتی، تصمیم گرفته است تا بار دیگر کنسرت‌های آن را آغاز کند.

کنسرت‌هایی که از شهرستان «بجنورد» با تهیه کنندگی «طاهر خرمی» آغاز شده و در دیگر شهرهای ایران ادامه خواهد داشت.

«نسیم وصل» از معدود آثاری است که جز علاقه‌مندان موسیقی سنتی، دیگران را نیز به سمت خود کشاند. «محمد جواد ضرابیان» در محضر «محمدتقی مسعودیه» موسیقی را فرا گرفته بود و برای انتشار این اثر، از یک ارکستر مجلسی که با ارکستر ایرانی همراه شده بود،‌ بهره گرفت.

او در تعدادی از تصانیف این اثر از حال و هوای ارکستر گل‌‌ها بهره گرفت و بقیه‌ تصنیف هایش در سبک و سیاق آثار خود ضرابیان است.

منبع: موسیقی ما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها