قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد:

اسامی 9 ورزشکار دوپینگی ایران از 6 فدراسیون

قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) فهرست ورزشکارانی که در سال 2015 میلادی مرتکب به تخلف دوپینگ شده‌اند را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۱۳۷۰
اسامی 9 ورزشکار دوپینگی ایران از 6 فدراسیون

به گزارش جام جم آنلاین ، رامین طباطبایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نام 9 ورزشکار از شش فدراسیون که در سال گذشته میلادی از داروهای غیرمجاز استفاده کرده بودند و تمامی مراحل دادرسی آنها طی و حکم قطعی انها نیز صادر شده بود را اعلام کرد.

وی ادامه داد: حسن شاهینی از فدراسیون بوکس به خاطر استفاده از ماده ممنوعه متاندینون به مدت چهار سال از حضور در میادین ورزشی محروم شد.

وی افزود: از فدراسیون هندبال نیز، رضا قاسمیان به خاطر استفاده از استانوزولول به مدت چهار سال، رحمان شرفی به دلیل مصرف کلنبوترول به مدت 4چهار سال و وحید اینانلویی به خاطر استفاده از داروی کلومیفن و تاموکسیفن به مدت دو سال با حکم دادرسی امکان حضور در میادین ورزشی را از دست دادند.

سخنگوی نادو ادامه داد: صمد قبادی الوار از فدراسیون فوتبال به مدت دو سال به خاطر استفاده از متادون و سپهر ساعتچی از فدراسیون قایقرانی به خاطر استفاده از کلومیفن به مدت چهار سال از شرکت در هر مسابقه ورزشی محروم شد.

سینا محمدی از فدراسیون دوومیدانی و امیر گلریز از فدراسیون والیبال هر دو به خاطر مصرف استانوزولول هریک به مدت چهار سال امکان حضور در میادین ورزشی را از دست دادند.

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران درباره فعالیت این ستاد در سال 2015 و حجم نمونه‌ها گفت: در سال میلادی گذشته 1127 نمونه گرفته شده که 36 مورد آن مثبت بود در ضمن نادوی ایران در این مدت 295 ماموریت داشته که 144 مورد آن در شهرستان‌ها بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها