از آنجا که معضل آلودگی هوا بدون توجه به راهکارهای شگفت‌انگیز مسئولان در حال کنار زدن ملک‌الموت در آمار قبض روح کردن شهروندان شهرهای بزرگ (به‌خصوص تهران) است، راهکارهای زیر برای کنترل آن و بازگرداندن ملک‌الموت سر شغل اصلی‌اش، پیشنهاد می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۹۸۸
چند راهکار ساده برای حل یک معضل پیچیده!

1-‌ از آنجا که مدت‌هاست طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی کشور مطرح است، می‌توان همزمان با کندن کانال روی زمین، اقدام به کشیدن کانال کولر هم نمود تا به این وسیله بتوان علاوه بر آب، هوای خوب کنار دریا را هم از طریق کانال کولر به تهران و سایر شهرهای مرکزی کشور منتقل کرد!

2- طرح ماسک از مبدأ اجرایی شود ... به این ترتیب که ماسک‌های ضد آلودگی به جای آن‌که در مقصد (دهان شهروندان!) نصب شود، در مبدأ تولید آلودگی هوا (اگزوز موتورها، ماشین‌ها و دودکش کارخانه‌های آلاینده) نصب شود!

3- از آنجا که بارها پلنگ صورتی در کارتون‌هایش اقدام به پاک کردن هوای آلوده با یک دستمال نمدار نموده، مشارالیه به سمت رئیس ستاد هوای پاک کشور منصوب شود و دستمال به دست، بیفتد به پاک کردن آسمان شهرهایمان!

4- از آنجا که شایعه آلوده بودن بنزین همچنان قدرت و قوت خودش را دارد، در طرحی فروش بنزین فقط به خانم‌ها مجاز باشد. خانم‌ها هم چون اکثرا وسواسی هستند، بنزین را قبل از ریختن در باک خودروهای خودشان و شوهرانشان در وایتکس و پودر، می‌خوابانند و طوری آلودگی‌های آن‌ را می‌گیرند که از اگزوز خودروها به جای دود، حباب صابون بیرون بیاید!

5- کشاورز پیری قبل از فوت به پسرانش بگوید زیر هوای آلوده تهران گنجی برایشان پنهان کرده و بعد بلافاصله، جان به جان آفرین تسلیم کند... تجربه نشان داده فرزندانش برای پیدا کردن این گنج، حتی حاضرند خودشان چهار تایی کل هوای آلوده تهران را تا آخرین ریزگرد تنفس کنند!

6- از آنجا که احتمال دارد با عملی شدن یکی از این پیشنهادها، معضل آلودگی هوا حل شود، جا دارد برای این که خانواده‌های عروس و داماد در مجالس خواستگاری با حذف این موضوع مهم روز، بدون حرف نمانند و آمار ازدواج از این هم پایین‌تر نیاید، مسئولان محترم هرچه سریع‌تر مشکلی را به عنوان آلترناتیو معضل آلودگی هوا در آستین بپرورانند!

7- در پایان امیدواریم به بهانه آلودگی هوا، پای اکسیژن چینی به کشور باز نشود، چون شاعرسال‌ها قبل، این اتفاق را پیش‌بینی کرده و در این مورد سروده: « آلوده هوای خویش پیراستن / به از اکسیژن عاریت خواستن!»

علی زراندوز - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها