صاحب مغازه تعویض روغنی زمانی که نتوانست در رقابت کاری با مرد همسایه موفق شود، دست به انتقامگیری عجیبی زد. او با اجیر کردن دو جوان، نقشه آتش زدن خودروی همسایه را عملی کرد.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۳
آتش‌افروزی برای انتقام از رقیب کاری

به گزارش جام‌جم، اوایل مهر امسال تعمیرکار مکانیک با حضور در پلیس آگاهی غرب استان تهران از دو مرد نقابدار به اتهام آتش زدن خودروی پرایدش شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش گفت: خودروی پراید را مقابل مغازه‌ام در منطقه صباشهر، شهرستان شهریار پارک کرده بودم. برای انجام کاری مغازه‌ام را ترک کردم و زمانی که بازگشتم، متوجه شدم خودرویم در حال سوختن است. با آتش‌نشانی تماس گرفتم و ماموران با حضور در محل شعله‌های آتش را خاموش کردند. این در حالی بود که خودرویم به طور کامل در آتش سوخته بود .

وی اضافه کرد: موضوع را به پلیس اطلاع دادم که آنها با حضور در مکانیکی و بازبینی دوربین مداربسته مغازه‌ام تصاویری را به دست آوردند که نشان می‌داد دو مرد جوان در حالی که سر و صورتشان را با پارچه‌هایی بسته بودند، به سمت خودرویم می آیند و با ریختن بنزین روی پراید، آن را به آتش کشیده و دقایقی بعد آنجا را ترک کرده‌اند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، جستجوی پلیس برای دستگیری دو مرد آتش‌افروز ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می داد شاکی با یکی از همسایگانش که مغازه تعویض روغنی داشته اختلاف‌هایی دارد و احتمال دارد افراد آتش‌افروز توسط این مرد اجیر شده باشند. بنابراین مرد همسایه را برای تحقیقات به پلیس آگاهی غرب استان تهران احضار کردند. او در تحقیقات اولیه مدعی شد اختلاف‌هایی با مرد شاکی داشته اما به فکرش خطور نکرده از او انتقام بگیرد. ماموران او را آزاد کرده اما با توجه به این که به وی ظنین بودند، رفت و آمدهایش را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند که مشخص شد دو جوان کارآموز که در مغازه او کار می کردند ازهمان روزی که آتش‌سوزی رخ داده، ناپدید شده‌اند و کسی از آنها خبری ندارد. اما مشخصات ظاهری آنها با مشخصات دو مرد آتش‌افروز مطابقت دارد. همین سرنخ کافی بود که پلیس به این دو جوان ظنین شود و آنها تحت تعقیب پلیس قرار بگیرند. جستجوها برای دستگیری مظنونان پرونده آغاز شد تا این که ماموران با گذشت چهار ماه از وقوع حادثه، چند روز پیش توانستند دو جوان فراری را شناسایی و دستگیر کنند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کردند به عمد خودروی شاکی را به آتش کشیده‌اند و صاحب مغازه تعویض روغنی آنها را برای این کار اجیر کرده است .

یکی از متهمان در اظهاراتش گفت: من و دوستم به‌عنوان کارآموز در مغازه تعویض روغنی کار می کردیم، همانجا متوجه شدیم کارفرمایمان با شاکی اختلاف‌هایی دارد و می خواهد از او انتقام بگیرد. صاحب مغازه وعده داد اگر این کار انجام دهیم، پنج میلیون تومان به ما می‌دهد و وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد، ما رو استخدام می کند.

وی اضافه کرد: چند روزی رفت و آمد مرد مکانیک را زیر نظر گرفتیم و بعد در یک فرصت مناسب زمانی که او برای ساعتی مغازه‌اش را ترک کرد، طبق نقشه عمل کردیم و با پوشاندن سروصورتمان به مقابل مغازه شاکی رفتیم و خودرویش را به آتش کشیدیم و فرار کردیم. بعد از آن اتفاق، او از ما خواست مدتی پنهان شویم تا پس از آرام شدن اوضاع به تعویض روغنی برویم و کارمان را درآنجا شروع کنیم.

با اعتراف این متهم و همدستش، صاحب مغازه تعویض روغنی هم دستگیر شد. او با انتقال به پلیس آگاهی همچنان منکر اجیر کردن دو کارآموز خود برای آتش زدن خودروی مرد همسایه بود اما در مواجهه حضوری با آنها اعتراف کرد اغلب اهالی محل برای تعویض روغن و تعمیرخودرو به مغازه شاکی می‌رفتند، که برای انتقام، نقشه آتش زدن خودروی او را طراحی کردم.

پس از اعتراف به این آتش‌افروزی برای متهمان قرار قانونی صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها