تهران در آستانه هوای ناسالم

شاخص آلودگی هوای پایتخت افزایش یافت

مرکز پایش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران شاخص آلودگی هوای تهران را امروز سه شنبه ۸۷ و سالم اعلام کرد. دیروز شاخص آلودگی هوای تهران ۴۴ بود.
کد خبر: ۸۷۰۰۱۶
شاخص آلودگی هوای پایتخت افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین، معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران گفت:‌ وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ مورخ ۹۴/۱۰/۱۵ در وضعیت سالم بوده است.

محمد رستگاری با اعلام این که شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ بوده است ، گفت: شاخص آلاینده منواکسیدکربن پاک (۴۷)، ازن پاک (۲۳)، دی اکسید نیتروژن سالم (۶۷)، دی اکسید گوگرد پاک (۳۰)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون پاک (۴۹) و ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵میکرون سالم (۸۷) بوده است.

تهران در ۲ روز گذشته پس از دو هفته دست و پنجه نرم کردن با آلودگی هوا شاهد هوای پاک و شاخص آلودگی ۴۴ بود.

وی ادامه داد: بنابر پیش بینی‌های انجام گرفته بر غلظت آلاینده‌ها در روزهای آتی افزوده می‌شود و روز پنجشنبه احتمالا هوا برای گروههای حساس ناسالم است.

هوای تهران در روزهای منتهی به پاییز و زمستان امسال در شرایط مناسبی قرار نداشت و تعداد روزهای پاک از انگشتان دست هم تجاوز نمی کرد.

اما پس از روزهای متمادی از آلودگی هوا که شرایط را برای همه نامناسب کرده بود ورود موج ناپایداری هوا و وزش باد باعث بهبود نسبی هوا شد؛ که دوباره افزایش آلاینده‌ها با وجود پایداری هوا به تهران می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها