ترافیک سنگین و مشکلات اقتصادی سبب شده است موتورسیکلت این روزها با زندگی بسیاری از انسان‌ها گره بخورد، چون شهروندان زیادی برای فرار از ترافیک سرسام آور کلانشهرها از این وسیله برای تردد یا جا‌به‌جایی اجناس خود استفاده می‌کنند. البته کم نیستند افرادی که با این وسیله امرار معاش و هزینه زندگی و تحصیل خانواده را تامین می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۹۳۹۵
حاشیه‌های آشفته بازار موتور

اما نباید فراموش کرد بیشتر موتورسیکلت‌هایی که در شهر تردد می‌کنند، غیر‌استاندارد هستند و آلودگی آنها تا چند برابر خودرو‌ها گزارش شده است.

برای سر و سامان دادن به آشفته بازار موتورسیکلت‌ها باید هرچه زودتر اقدام کرد، اما این بازار باید به گونه‌ای مدیریت شود که زندگی افرادی که به این وسیله وابسته شده‌اند دچار اختلال نشود،چراکه درآمد بسیاری از افراد در گرو تردد با موتورسیکلت است. به همین دلیل، نباید تصمیم غیرکارشناسانه گرفته شود. به نظر می‌رسد باید راهکاری اتخاذ شود که با اجرایی کردن آن، تولید موتورسیکلت‌های غیراستاندارد متوقف و موتورسیکلت‌هایی با سوخت پاک جایگزین شود.

برای محقق شدن این مهم نیز باید تسهیلات ویژه‌ای برای شهروندان در نظر گرفت، زیرا موتورسیکلت‌های پاک قیمت بالایی دارند و رواج استفاده از آنها در شهر در گرو تامین زیر‌ساخت‌ها و در نظر گرفتن تسهیلات مناسب است. افزون براین دولت می‌تواند با از رده خارج کردن موتورسیکلت‌های فرسوده برای بهبود شرایط قدم بردارد.

موید حسینی صدر

سخنگوی فراکسیون محیط‌‌زیست مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها