ارتش سوریه با حمایت جنگنده‌های روسی در استان شمالی لاذقیه توانست کنترل بخشی از مرزهای خود با ترکیه و سه بلندی مهم را به دست بگیرد.
کد خبر: ۸۶۸۲۲۶

سرگئی رودسکوی، فرمانده مرکز عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: نیروهای سوری در استان لاذقیه در دو محور شمالی و شرقی پیشروی کردند و در حال حاضر کنترل سمت چپ رودخانه بزرگ واقع در مرزهای مشترک سوریه ـ ترکیه تا شهرک الصراف و دو محور کبانه و السرمانیه در دست نیروهای سوری قرار دارد و همچنین این نیروها کنترل سه بلندی مهم را به دست گرفته‌اند.

فرمانده مرکز عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه افزود: نیروهای سوری به‌تازگی موفق شده‌اند کنترل دو شهر و یک بلندی بسیار با اهمیت از نظر تاکتیکی در استان حلب را نیز به دست بگیرند. وی با اشاره به گسترش منطقه امن در اطراف فرودگاه کویرس در استان حلب گفت: در روزهای اخیر دو شهر در شمال این فرودگاه و یک بلندی مهم تاکتیکی به نام بلندی شربع آزاد شدند. این ژنرال روس افزود: در سه شبانه روز اخیر نیروی هوافضای روسیه در مناطق مختلف سوریه عملیات هوایی اجرا کرد و در 146پرواز رزمی 556 مرکز گروه تروریستی داعش را نابود کرد. وی خاطرنشان کرد: مراکز تروریست‌ها در استان‌های حلب، ادلب، لاذقیه، حما، حمص، دمشق، رقه و دیرالزور هدف حملات هواپیماهای روسی قرار گرفتند.

همچنین پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد نیروهای سوری و گروه‌های متحد آن روز گذشته موفق شدند کنترل مقر لشکر 82 و منطقه «تل الهش» را به دست گیرند. این نقاط در شمال شرق شهر مهم «شیخ مسکین» واقع شده‌اند و در آزادسازی این شهر تاثیرگذارند.

در خبری دیگر در ارتباط با اوضاع داخلی سوریه اعلام شد که عملیات تبادل و خروج غیرنظامیان و نظامیان محاصره شده در شهرک‌های شیعه‌نشین جنوب ادلب در مقابل شبه نظامیان محاصره شده در زبدانی با نظارت سازمان ملل پایان یافت. به گزارش منابع خبری، یک هواپیمای وابسته به سازمان ملل 330 شبه‌نظامی،‌ نظامی و غیرنظامی سوری را از شهرک‌های شیعه نشین فوعه و کفریا در شمال سوریه به فرودگاه بیروت منتقل کرد. در مقابل هواپیمای دیگری 126 شبه‌نظامی مخالف سوری را که در شهر زبدانی در نزدیکی مرزهای لبنان مدت‌هاست توسط ارتش ترکیه محاصره شده‌اند به فرودگاه هاتای در ترکیه منتقل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها