دستگاه قضایی لبنان روز دوشنبه با اعلام اینکه هانیبال قذافی، اطلاعات مفیدی درباره پرونده ربوده شدن امام موسی صدر فاش کرده است، وی را به کتمان برخی اطلاعات در این باره متهم و حکم بازداشتش را صادر کرد.
کد خبر: ۸۶۴۴۵۳
افشای زوایای تازه‌ از پرونده امام موسی صدر

به نوشته روزنامه رأی الیوم، نیروهای امنیتی لبنان جمعه شب هانیبال قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی را از یک گروه مسلح در لبنان، تحویل گرفتند.

به گفته منابع قضایی، زاهر حماده، قاضی و بازپرس درباره پرونده ربوده شدن امام موسی صدر از هانیبال قذافی بازجویی و پس از آن حکم جلب وی را به اتهام پنهان کردن اطلاعات درباره این پرونده صادر کرد.

طی بازجویی به عمل آمده از هانیبال قذافی وی به مسئول بودن نظام معمر قذافی در ربوده شدن امام موسی صدر اعتراف و فاش کرد که امام موسی صدر به هیچ وجه لیبی را ترک نکرده بود بلکه یک فرد دیگر خود را به جای امام موسی صدر جا زده و به ایتالیا سفر کرده بود.

وی گفت که پدرش بردارش سیف الاسلام قذافی را مسئول پایان دادن به این پرونده کرده بود. وی عبدالسلام جلود، معاون پدرش را مسئول ربوده شدن امام موسی صدر و همراهانش دانست و گفت که امام موسی پس از بازداشت به زندان مخصوصی در طرابلس منتقل شد.

هانیبال درباره سرنوشت امام موسی صدر گفت: شاید او را کشته باشند شاید هم هنوز زنده باشد.

منابعی به شبکه ام تی وی گفتند که هانیبال قذافی اطلاعات زیادی درباره ربوده شدن امام موسی صدر دارد که برخی را طی بازجویی فاش کرده و برخی را نیز مخفی کرده است. به گفته این منابع تمامی اطلاعات فاش شده نظام معمر قذافی را محکوم می‌کند.

هرکس عرق ملی دارد قدردان روحانی باشد

حسین مرعشی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انتخابات سال 92 اظهار کرد: در سال 92 اتفاقات عظیمی به همت مردم و با راهنمایی بزرگان سیاسی کشور در شرایطی رخ داد، تقریبا فضای یاس و ناامیدی در کشور حاکم بود و عده‌ای تلاش داشتند حلقه بسته‌ای از مدیریت را به کشور تحمیل کنند اما امروز آثار مهمی از آن تحولات و انتخابات در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ آشکار شده است.

وی با بیان این‌ ادعا که «من و شما توفیق داشتیم با انتخاب دکتر روحانی کشور را از مسیر قهقرایی آن به مسیری رو به رشد سوق دهیم» گفت: ما باید از این واقعه به خود ببالیم.

وی با بیان این‌که «دولت توانست جمهوری اسلامی را از یک شرایط جهنمی نجات دهد» گفت: روحانی گامی بسیار بلند برداشت و توانست پرونده گذشته ایران را ختم کند. حل این پرونده برای کشوری مانند ژاپن 25 سال زمان برد. در حالت عادی برای حل مساله هسته‌ای باید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران می‌آمد و ما باید به آن‌ها فرصت می‌دادیم از هر جایی بازدید کرده و با هرکسی مصاحبه کنند و آن قدر تحقیق کنند تا این پرونده بسته شود. امروز این پرونده با یک قطعنامه که در شورای حکام بر خلاف میل اسراییل و نیز کسانی که علاقه‌مندند تا کشور را به بحران ببرند، تصویب شد. قطعنامه‌هایی که لغو و یا تخفیف هرکدام از آن‌ها نیازمند قطعنامه‌ای جدید و موافقت همه کشورها بود. برای اولین بار 5 قدرت با ما سر میز مذاکره نشستند و در مورد متن قطعنامه جایگزین توافق کردند.

وی تاکید کرد: به خدا قسم اگر کسی عرق دینی و ملی داشته باشد باید قدردان اقدامات دکتر روحانی باشد. دکتر روحانی برای همیشه نقش خود را در سیاست ایران ایفا کرد و برای همیشه باید مورد احترام ملت ایران قرار گیرد.

تحریم انتخابات، کاری غلط است

صادق خرازی در همایش "انتخابات پیش‌رو" که به همت انجمن دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه یزد برگزار شد، با تاکید بر این که انتخابات امسال یکی از مهم‌ترین وقایع سیاسی پیش‌رو است، افزود: عناصر مردم و جامعه، مردم و رهبری، امنیت و موقعیت بین‌المللی ایران در جهان در مقطع فعلی کشور دارای تاثیر متقابل است.

وی با بیان این که محال است در خاورمیانه طرحی و واقعه‌ای رخ دهد و ایران در آن نقش نداشته باشد، بیان کرد: این موقعیت برتر به خاطر تلاش بسیاری است که ملت ایران در سال‌های متمادی داشته‌اند.

به گزارش ایسنا ،رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان یادآور شد: شعار تحریم انتخابات از اردوگاه کسانی است که خیرخواه مردم نیستند و در مجموع تحریم انتخابات، کاری غلط است و همه باید در انتخابات شرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها