موضوع اخیر برنامه ورزش بدون ویرایش رادیو گفتگو بررسی مشکلات و حاشیه های فوتبال کشور بود. این برنامه با مهدی تاج رییس سازمان لیگ فوتبال گفتگوی ویژه ای را انجام داد.
کد خبر: ۸۶۳۹۹۸
مهدی تاج: سازمان لیگ فقط وظایف اجرایی و ستادی و برنامه ریزی لیگ را به عهده دارد

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از روابط عمومی رادیو ورزش، مهدی تاج رییس سازمان لیگ فوتبال بیان کرد:نام قدیمی سازمان لیگ سازمان لیگ برتر بوده که مسئولیت برگزاری 16 لیگ را به عهده داشته اما با اساسنامه جدید به سازمان لیگ فوتبال معروف شد که وظایف اجرایی و ستادی و برنامه ریزی ونقل و انتقال و صدور کارت خبرنگاری یکسان در تمام کشور را انجام می دهد البته در خارج از کشور این اقدامها رخ داده و ما تازه در این مسیر قدم گذاشته ایم.

وی افزود: لیگ برتر لیگ حرفه ای است و من علاوه بر ریاست سازمان لیگ و صدور مجوز آن نماینده AFC هم هستم که این سازمان بین المللی بر عملکرد ما نظارت دارد و ما باید به تدریج به سمت حرفه ای شدن پیش برویم برای رسیدن به این هدف به شفاف بودن قراردادها و بودجه نیاز داریم و این اتفاق در لیگ یک بر اساس قوانین AFC حرفه ای انجام می شود و باید در گروه قرار بگیریم.

تاج در خصوص قرارداها و بودجه گفت:باشگاهها موظفند بودجه واقعی را به سازمان لیگ اعلام نمایند و ما برای قرارداد بازیکنان سقفی تعیین نکردیم وباشگاهها می توانند براساس بودجه و درآمد زایی خود با بازیکنان قرارداد ببندند و اگر بودجه باشگاهها شفاف نباشد و بعد مشخص شود به وسیله لیگ حرفه ای اخراج می شود در ضمن انتشار بودجه وقرارداد در تمام دنیا امری منطقی است و اگر در جایی فساد رخ می دهد بخاطر پنهان کردن این دو موضوع است.

رییس سازمان لیگ در ادامه افزود:امسال اعلام کردیم در یک گروه 20تیم باید حضور داشتته باشند که تمام اعضای مجمع و سازمان لیگ هم موافقت کرند.در لیگ برتر بیش از 16 تیم نمیتوانند باشند سال آینده تعداد تیم ها به 18تا خواهد رسید.

وی در خصوص یک حامی مالی مشترک برای دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت:این دو باشگاه بعضی اوقات با وجود بدست آوردن نتایج بد باز هم مورد توجه مردم قرار دارند اما خیلی از تیمها بسیار موفق هستند اما مردم به آنها اهمیت نمی دهند از سویی دیگر به دلیل بی ثباتی و تغییر در بخش مدیریتی مردم از این تیمها ناراضی هستند و وقتی برای این تیمها مشکلی به وجود می آید هر بار یک مدیر به AFC میرود وبه همین دلیل این موضوع این تیمها را با مشکلات بیشتری مواجه کرده است.

مهدی تاج اظهار کرد :2ماه دیگر من مسول صدور مجوز حرفه ای بدوی و AFCتثبیت کننده آن می شود و تمام باشگاهها باید اطلاعات خود را در اختیار این سازمان بین المللی قرار دهند و این سازمان بطور مستقیم بر عملکرد باشگاهها نظارت می کندو در این مسیر باشگاههای بدهکاربیشتر آسیب می بینند.

وی در ادامه گفت:حضور حسینی وزیر سابق وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان رییس ی مجمع پرسپولیس و گودرزی به عنوان رییس مجمع استقلال از نظر ظاهری خوشایند است اما از نظر محتوایی به این باشگاهها ضربه می زند و به نظر من این باشگاهها باید خصوصی شوند اما اگر وزارت ورزش به این امر را ضی نیست شرایطی فراهم کند که استقلال به وسیله وزارت اقتصاد ودارایی و پرسپولسی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اداره شود.

وی تصریح کرد: مربی و بازیکن خارجی خوب باعث رشد فوتبال کشور میشود و در فوتبال حرفه ایباید ممنوعیت استفاده از بازیکن و مربی خارحی باید حذ ف شودزمانی که قطر با یک بازیکن 125 میلیارد تومان قرارداد منعقد میکند این به باخت تیمهای معروف ما منجر میشود.

رییس سازمان لیگ در مورد مالیات بازیکنان بیان کرد:اداره مالیات باید از دریافتی مالیات بگیرد و ما باید ایرادهای خود را برطرف کنیم زمانی که اداره مالیات از بازیکنی که درآمدی نداشته مالیات میگیرد کار غیر قانونی انجام میدهد.و اگر دریافتی وجود ندارد نه تنها مالیات گرفته نمیشود بلکه به صندوق ذخیره ارزی کمک هم می کنند.

تاج در ادامه گفت:در یک فصل سربازها به خاطر حرمت آنها میتوانند در دوتیم بازی کنند در غیر این صورت این کار غیر قانونی است و اگر چنین تخلفی رخ دهد باید به سازمان لیگ و بعد کمیته انضباطی شکایت کنند و در صورت وجود مدارک لازم سازمان لیگ محکوم خواهد شد.

وی همچنین در ادامه گفت:باشگاهها فقط میتوانند در مورد تعطیلات ایراد بگیرندو در مورد برنامه ریزی لیگ اجازه نظر دادن ندارند در کشورهای اروپایی تعطیلی وجود دارد اما آنها خیلی خوب بازی می کنند اما بازیکان ما به اندازه آنها تعطیلی و بازی دارند اما مدام از آماده نبودن بدنشان شاکی هستند.

وی اظهار کرد:برخی از مدیران از برنامه ریزی لیگها اطلاع دارند و بدون اعتراض بازی دوستانه انجام میدهند اما برخی از مربی ها بخاطر کمبود اطلاعاتشان بطورمداوم اعتراض می کنند.

تاج بیان کرد:ما از هم اکنون برای بازیهای سال آینده در حال برنامه ریزی هستیم و امسال سوپر جام برگزار کردیم و در خرداد جام حذفی در پیش داریم.

رییس سازمان لیگ گفت:برخی از بازیکنان قدیمی و محبوب مردم پیشنهاد که یک مسابقه با نام شهدا برگزار کنیم که دو تا شهید رو هم به ما معرفی کرد که این یک اقدام فرهنگی ارزشی است و علی کردیمی هم در مورد تدارکات و مالیات پیشنهاد داد و در حقیقت سازمان لیگ مکان انقال افکار و اندیشه است.

تاج اظهار کرد:ما امسال کنگره شهدای ورزشکار تجلیل از 70شهید نیروی زمینی با نام جام شهدا برگزار کردیم که به همین مناسبت بنیاد شهید از سامان لیگ تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه گفت:طبق قانون مربیان موظفند قبل و بعد از بازی در جمع خبرنگاان حضور یایند و فقط در مورد شیوه بازی صحبت کنند و هیچکس حق ندارد به مربی اعتراض یا توهین کند و اگر این کار صورت گیرد سازمان لیگ از این بعد با شخص خاطی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی همچنین گفت:ما مراسم برترینهای فوتبال داشتیم که از مربیان خواستیم بهترینها را معرفی کنند البته بطور حتم کمبودی هم در این مراسم وجودادشته و ما باید هیت ژوری انتخاب کنیم که این انتخابها با دقت بیشتری انجام شود.

تاج تصریح کرد:جام باشگاههای آسیا 4تا است که ما در گروه بهترینهای آسیا مانند کره ژاپن قرار داریم که زمین نقش جهان را برای بازیهای آینده استفاده خواهیم کرد.

تاج در پایان گفت: از همین رسانه قاطعانه می گویم تصمیم ندارم برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و هیچ پست دیگری کاندید شوم.

برنامه «ورزش بدون ویرایش» به تهیه کنندگی فرهاد دهنوی و اجرای شهرام نوروزی چهرشبنه ها ساعت 15.45 روی موج اف ام ردیف 13.5 مگاهرتز روانه آنتن میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها