باز هم تخلف پزشکی دیگری رخ داد این بار در اصفهان و در خمینی شهر.
کد خبر: ۸۶۲۲۱۱

ماجرا از این قرار است: جمعه ششم آذر، پسربچه‌ای به نام «صدرا زاهدپور» به دلیل جراحت چانه به بیمارستان اشرفی اصفهانی در خمینی شهر مراجعه کرده و سرپایی مداوا می‌شود اما طبق گزارش‌های رسیده، به علت ناتوانی خانواده این کودک در پرداخت هزینه درمانی، پزشک و پرستار بخیه‌ها را باز و از درمان وی ممانعت می‌کنند.

وزیر بهداشت درخصوص این اتفاق که در اورژانس یکی از بیمارستان‌های اصفهان رخ داد دستور رسیدگی و پیگیری را صادر کرد.

به گزارش تسنیم، سید حسن هاشمی در این باره گفت: متاسفانه بنده نیز از این حادثه شب گذشته مطلع شدم و دستور فوری برای پیگیری و تحقیق دادم، کما این‌که با رئیس دانشگاه اصفهان نیز صحبت کردم و وی با عذرخواهی درباره این رخداد تلخ از ارسال پرونده پزشک، پرستار، سوپروایزر و مسئول شیفت اورژانس متخلف به مراجع قضایی خبر داد تا با آنها به جد برخورد شود.

وی در پاسخ به این پرسش که مگر در بیمارستان‌های دولتی برای دریافت خدمت باید پولی دریافت شود، افزود: برای بنده نیز این سوال بود ولی سعی می‌کنیم جزئیات این اتفاق تلخ را دربیاوریم.

هاشمی درخصوص سرنوشت ادغام بیمه‌ها نیز گفت: متاسفانه همیشه موضوعات مهم اینچنینی حاشیه آن بیشتر از متن می‌شود و هر آنچه شما می‌دانید به همان اندازه ما می‌دانیم.

وزیر بهداشت درباره وضعیت پزشک پژوهشگر در ایران گفت: وزارت بهداشت در این باره برنامه‌ای دارد مبنی بر این‌که در مقطع دانشجویی کسانی که رتبه‌های بالا کسب می‌کنند، به عنوان پزشک پژوهشگر نیز ورود کنند. البته سرنوشت چنین طرح‌هایی نیازمند آرامش است تا بتوانیم شاهد رونق فناوری در کشور باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این باره‌گفت: با جدیت در حال پیگیری تخلف کادر پزشکی بیمارستان شهید اشرفی‌اصفهانی خمینی‌شهر و منتظر صدور حکم نهایی توسط دادگاه هستیم.

دکتر حمیدرضا طلوعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این اتفاق اصول اخلاقی زیر سوال رفته و منشور حقوقی بیمارتوسط تیم پزشکی رعایت نشده است .

طلوعی با بیان این‌که تا کنون خانواده این کودک در مراجع قضایی شکایتی مطرح نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با توجه به رصد و نظارت بر بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه از این اتفاق مطلع شد و با جدیت آن را پیگیری کرد.

وی با بیان این‌که این موضوع از اتفاق‌های نادر و پر اهمیت در حوزه پزشکی و درمانی است، گفت: حکم پزشک و پرستار دخیل در این اتفاق به دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعلیق شده است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: دانشگاه این دو نفر را به دادگاه رسیدگی به تخلف‌های درمانی و پزشکی معرفی کرده و منتظر صدور حکم نهایی دادگاه هستیم.

وی با تاکید بر این‌که ما مرجع تشخیص وقوع یا عدم وقوع جرم نیستیم تصریح کرد: احراز تخلف و احکام مربوط به آن باید توسط دادگاه صادر و به ما ابلاغ شود. وی یادآورشد: نظام پزشکی خمینی‌شهر نیز در حال پیگیری این موضوع بوده و حکم آن نیز نافذ است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، درمان این کودک را نیز در دستور کاردارد و او را تحت جراحی پلاستیک نیز قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها